Samsung A217F/DSN329B

Status
Niet open voor verdere reacties.

henkkist

Gebruiker
Lid geworden
24 jan 2002
Berichten
278
Hallo,
Laat me nu beperken tot het gedeelte voor de schuine streep.
*Jullie*..... hebben mij door de jaren heen altijd goed geholpen , misschien weten jullie ook een oplossing voor het volgende.

Je kunt in dit apparaat ook een extra SD kaartje plaatsen, maar HOE HEVEL IK DE FILES IN DE OVERVOLLE kaart , naar de extra SD kaart?
Henk Kist
PS. Ik heb dezelfde vraag over mijn SAMSUNG tablet
 
Laatst bewerkt:
Als het goed is kan je met de 'Mijn bestanden' app die standaard op je telefoon zal zitten gegevens kopiëren van de ene naar de andere SD-card.
 
Dat is precies mijn probleem, Aar.
Ik zie nergens die mogelijkheid. Ook de handleiding zegt niets daarover
Ik heb dat probleem al meer gelezen.
Erg stug is dat ik tóch enkele files en picture's op die toegevoegde kaart zie.
Hoe heb ik dat dan toch gedaan.
 
Je ziet daar wel twee SD-kaarten staan?
 
Hm, hm....
Ik bedoel eigenlijk de normále opslagruimte en de toegevoegde SD kaart.
Die normale opslagruimte is dus zowat vol.
 
Dan zoek je toch op je 'Interne opslag' naar de bestanden of mappen? Je houdt ze kort ingedrukt, en kiest voor verplaatsen. Dan ga je naar de SD-kaart, en op de plek waar jij ze wil hebben klik je op 'Hier plaatsen'

Easy as pie!
 
Was dat maar waar.
Bij kort indrukken krijg je alléén de mogelijkheid, diverse files te deleten.
 
Bij iedere app kan je, bij Instellingen > Apps, afzonderlijk instellen deze het de externe kaart kan gebruiken voor opslag. Misschien hebben apps die instelling al en zijn de bestanden er zo op gekomen. In apps kan je ook moeten aangeven dat de externe SD kaart gebruikt moet worden, bijvoorbeeld bij de route planner dat de gebruikte kaarten daar moeten worden opgeslagen.

Er zijn apps voor onderhoud die aanbieden om zo veel mogelijk bestanden naar de kaart te verplaatsen. Opruim apps.

Samsung en andere fabrikanten bieden een Android versie aan, die door hun is aangepast. Het werd niet altijd toegestaan om naar willekeur het externe geheugen te gebruiken. Apps die daarvoor geschikt zijn die kunnen dat dan wel. Heeft u een wat oudere Android versie en deze geeft geen toestemming, probeer dan een update van het besturingssysteem via Instellingen. Misschien heeft u er eentje gemist of er was toen geen ruimte voor.

De SD kaart kan niet, of niet goed, geformatteerd zijn en dan nog onbruikbaar. Kijk hiervoor bij Instellingen > Apparaatonderhoud > Opslag.

Een oplossing kan zijn om een externe bestands beheer app te installeren maar deze worden niet altijd toegestaan. Ik gebruik File Manager van Mobile, ASUSTek Computer Inc. Voor bedienen op afstand, over WiFi heb ik MyPhoneExplorer https://www.fjsoft.at/en/ De laatste kan veel functies van een tablet of telefoon op afstand bedienen met de PC.
 
Je kunt in dit apparaat ook een extra SD kaartje plaatsen, maar HOE HEVEL IK DE FILES IN DE OVERVOLLE kaart , naar de extra SD kaart?
Er zijn ook PC programma's waarmee je het door alleen je mobiel aan te sluiten op je PC/laptop ook zo kunt regelen.
Zoals: Het kan vast ook via de Verkenner van Windows.... beide kaarten moet zichtbaar zijn in de Verkenner en dan kopieer je ze toch zo over?
Toch?

Anders via een omweg:
Kun je de 2e nieuwe SD kaart niet even in een card reader / kaart lezer stoppen van een laptop of in een losse kaartlezer? En je mobiel verbind je ook met je pc/laptop.
Dan kun je ze eenvoudig naar de nieuwere grotere kaart overzetten.
Heb je geen kaart lezer... iemand in je buurt wellicht wel..?
Is het een micro SD kaartje dan heb je wel een normale SD kaart houder nodig, normaal zit/zat? ie erbij als je zo micro SD kaartje kocht.
 
Laatst bewerkt:
Ga vanmiddag experimenteren, mensen. Zal best lukken. Je hoort ervan!
 
Was dat maar waar.
Bij kort indrukken krijg je alléén de mogelijkheid, diverse files te deleten.
Raar, ik zie ook een knop verplaatsen.

Maak eens een foto anders?
 
Hoi allemaal.
Ik heb nu een *USB TYPE C/OTG CARD READER/WRITER* aangesloten twv plusminus 15 euro.
Hiermee kan ik alle files overbrengen naar wat men maar wil.
Jammer genoeg mindert tot nu toe de hoeveelheid gebruikte megabyte niet noemenswaard.
Maar we blijven doorgaan .
Ik ZAL EN MOET die 30 megabyte minder maken.
Geduld, Geduld.........
 
Ik wil een screentest hier plaatsen, van de gebruikte interne opslag.
Ik zie die mogelijkheid nergens
 
-Veeg in je hoofdscherm omhoog
-Type in het zoekvenster 'mijn bestanden'
-Zoek de map op waarvan je gegevens wilt verplaatsen
-Selecteer één item in die map door deze langer vast te houden (er verschijnen nu bolletjes, waarmee je diverse bestanden kunt selecteren)
-Nadat je alles wat je wilt geselecteerd hebt, kies je rechts bovenin bij de 3 puntjes 'verplaatsen' kies de map waar het naar toe moet of maak tijdens dit proces een nieuwe map aan.
 
Ik weet écht niet duidelijker te zijn....
Ik wil HIER, OP DEZE PLAATS, die gemaakte screenshot plaatsen om mijn probleem te laten zien.
 
Laatst bewerkt:
Hoi,
Misschien gaat mijn leeftijd mij parten spelen
Zou het toch niet veel makkelijker zijn een paperclip aan te klikken als men een bestand wilt bijvoegen, net zoals bv. de lettergrootte instellen ed.

In de screenshot van de interne memory staat het volgende, na écht zovéél mogelijk opgeruimd te hebben.

1.3 Gb beschikbaar
30.7 Gb/32 Gb gebruikt
Maak opslagopruimte vrij etc.etc.
* Documenten 2.15 Mb
* Afbeeldingen 0 Mb
* Video's 0 Mb
* Audio 454 Kb
* Apps 3.6 Gb

Waar zitten dan die 30.7 Gb in, of waardoor worden die allemaal gebruikt.
 
Hier 24 Gb. van de 30 en ik heb veel apps. Heeft u een route planner, kijk dan in de instellingen daarvan of er een keuze is om de kaarten in externe opslag op te slaan. Dat kan veel verschil maken.

Heeft u mijn tips in post #8 geprobeerd?
 
Mag ik hier ieder die mij geholpen heeft, bedanken? Ja dus, bedankt allemaal. !!!
Alle tips gelezen, die wel wat maar niet allemáál hielpen.
Voor het grootste deel dus opgelost dmv dat read/write apparaat.
Wat mij betreft, over en uit OK? Tot de volgende keer!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan