• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Regels toevoegen met waardes

Status
Niet open voor verdere reacties.

Danielle22

Gebruiker
Lid geworden
8 mei 2007
Berichten
378
Hallo,

Ben ik nog even weer. Heb een bestand (dankzij dit forum :D) met verdeelwaardes verdeeld over de start uur van de test (zie bovenste tabel). Bij een waarde lager dan 1 dan moet de restwaarden verdeeld worden over de uren 8 t/m 11.

Testnummer 21085484 heeft een verdeelwaarde van 0.80 en die staat op de uren 13-14-15-16-17. Nu moeten er 4 extra regels toegevoegd worden (omdat dit verdeeld moet worden over de uren 8-9-10-11) met de waarde die staat in de kolom "Verdeling over uren 8 t/m 11"

Zie de onderste tabel hoe het dan zou moeten worden.

Ik denk dat dit alleen mogelijk is met een stukje VBA code? Of weet iemand een oplossing?

In ieder geval alvast heel erg bedankt voor de eventuele reacties.
 

Bijlagen

  • Vraag_2_regels_toevoegen.xlsx
    12 KB · Weergaven: 20
Hallo allemaal,

Ik heb een oplossing gevonden (stukje VBA code) om bij elk test_number 4 extra regels toe te voegen.

Weet iemand nog een oplossing hoe ik de groene waarden (zie nieuwe bijlage) in een formule o.i.d. te krijgen?

Dus als kolom "Amount of hours" bijvoorbeeld 5 is dan moet die de waarde in kolom G verdelen over de uren 8 tm 11.

Zou dit ook mogelijk zijn?

Zie ook deze nieuwe bijlage als voorbeeld.
 

Bijlagen

  • Vraag_formule.xlsm
    17,3 KB · Weergaven: 19
Danielle, in de tabel staat stratuur =13
terwijl in je uitkomsten (iets meer naar rechts in de tabel), begin je op 8 resp. 9,10 en 11 uur. waarom staat in je tabel alleen 13?
 
Klopt, het startuur is nu niet meer van belang. Die gebruik ik eerder in het proces in een ander blad.

Nu moet eigenlijk alleen gekeken worden naar Kolom B en Kolom G. Deze restwaarde van kolom G moeten verdeeld worden over de uren 8 t/m 11. Dus als er in kolom B een waarde van 5 staat dan moet moet die om 8 uur beginnen en dan 5x de waarde uit kolom G kopiëren. En dan elke keer een stapje verder.

Zoals in het voorbeeld.

Hopelijk is het nog een beetje duidelijk :d
 
omdat je die startrij toch niet meer gebruikt heb ik hem maar gebruikt.

in de gele cellen staan wat formules: verder gebruik je gewoon je eigen macro. hij begint op rij 3
 

Bijlagen

  • Vraag_2_regels_toevoegen svp 1.xlsm
    20,6 KB · Weergaven: 19
Laatst bewerkt:
Oh ja super, heel erg bedankt.

Dit werkt geweldig. Dis was me zelf nooit gelukt.

Heel erg bedankt!!:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan