Nieuwe PC voor op de zaak

Status
Niet open voor verdere reacties.

poekie

Gebruiker
Lid geworden
7 apr 2004
Berichten
799
Goedemiddag,

Voor op m'n werk ben ik me aan het verdiepen in een nieuwe pc.

Het moet een kwaliteitssysteem zijn met on-site garantie, dus we gaan niet zelf samenstellen. Dus HP of Dell ofzo.

Ik ga hem in basis gebruiken voor 3d tekenwerk, zoals Sketchup, Rhino 3d en Autocad. Een specifieke wens van mij is dat er zonder extra randapparatuur drie hd-monitoren (hdmi) op aangesloten kunnen worden.
Ben zeker niet op zoek naar een ultra-budget oplossing, maar prijsbewust kan geen kwaad ;)

Zijn er hier mensen die mij op weg kunnen helpen in mijn zoektocht? Ik weet niet heel goed waar ik op moet letten.

Dank!
 
Beide merken bieden systemen aan waarvan ik persoonlijk vind dat het beter zou kunnen ivm de software die je noemt.
Dit zijn best veeleisende pakketten.
Beide merken zijn uitgerust met een intel of amd ryzen.

Zelf enig idee welke systeem het meest toereikend is?
Mijn grootste struikelblok bij dit soort systemen is de basis videokaart die er inzit.
Wat ik nu zie is er niet een die een beetje presteert of ondersteund wordt door bijv. autocad.
Er zal altijd een losse graka ingezet moeten worden die aan je wens voldoet met 3 hdmi aansluitingen.
 
Beide merken bieden systemen aan waarvan ik persoonlijk vind dat het beter zou kunnen ivm de software die je noemt.
Dit zijn best veeleisende pakketten.
Beide merken zijn uitgerust met een intel of amd ryzen.

Zelf enig idee welke systeem het meest toereikend is?
Mijn grootste struikelblok bij dit soort systemen is de basis videokaart die er inzit.
Wat ik nu zie is er niet een die een beetje presteert of ondersteund wordt door bijv. autocad.
Er zal altijd een losse graka ingezet moeten worden die aan je wens voldoet met 3 hdmi aansluitingen.

Ik zat bijvoorbeeld te kijken naar een HP Z1 G6:


Processor: Intel i7-10700 (8 Cores, 2,9/4,8GHz, 16 MB Cache)
Voeding: 500 watts, active Power Factor Correction, 90% Efficient
RAM: 16 GB, DDR4-2933MHz
GPU: Nvidia Geforce RTX 2060, 8GB GDDR6
Opslag 1: 512 GB HP Z Turbo Drive SSD
OS: Windows 10 Professional, 64bit

Dat zou toch wel wat kunnen zijn? Heb niet de indruk dat er een basis grafische kaart in zit.

Moet zeggen dat ik het best lastig vind om aan info te komen. Bij grafische kaart spreken ze dan weer over de chip, dus dan weet je niet hoe die per merk geïmplementeerd is en hoeveel uitgangen er dan opzitten. Althans, dat is de indruk die ik nu krijg. Kan ernaast zitten.
 
Heb je genoemde hp systeem even opgezocht.
Mits er meerdere uitvoeringen zijn is je graka in jouw voorbeeld toch nog een struikelblok.
Jouw wens is denk ik toch een vereiste van 3 hdmi aansluitingen. Dat is hier niet het geval, slechts 2 displaypoorten.

Daarnaast een grotere(extra) opslag is onontbeerlijk.
Maar dat zal denk ik qua extra kosten niet schokkend zijn.
 
Laatst bewerkt:
Degene die gaat betalen wil dat niet :)

Het zijn laptops met A producten geheel aan jullie wens gemaakt zodat het soepel loopt.
Gewoon garantie net zoals bij elk merk.
Jammer dat men hier niet voor open staat.
 
De HP met met de RTX 2060 heeft drie Displayport aansluitingen en een HDMI. Het is even zoeken in de specificaties, maar ze zitten er wel degelijk op: https://azerty.nl/product/hp/4479960/workstation-z1-g6-entry-towermodel-1-x-core-i7-10700-2-9-ghz
Scroll even door naar uitbreidingen / aansluitingen; interfaces.
Overigen geldt dat ook voor de deel XPS maar die heeft de nieuwere 3060 ti of de nog betere 3070
Daarnaast hebben deze pc meer opslag.


https://www.dell.com/nl-nl/shop/compare?ref=p13n-cpr&ocs=cdx89429co,cdx89433co
 
Overigens ga ik er vanuit dat je opzoek bent naar een desktop gezien het type HP. Het gaat in deze treath echter ook over laptops. Klopt het dus wel dat je een desktop zoekt?
 
Bel Dell, geef je wensen op en je mag die dan aanschaffen.
I9 van de 11e generatie, een RTX3090, 32GB RAM DDR4 3200, meerdere M.2 SSD's met de NVMe protocol van 2TB en W11.
 
O ja, bereid dan degene die het moet gaan betalen wel eerst een beetje voor. Een RTX3090 kost ergens rond de € 2100,-- ( https://tweakers.net/videokaarten/v...RvZs1lxrpyT00GJR-zCyVtMAdGMdr9yBwL9jJ3ie8W2sn )
Verder ben ik het met Lange Pier eens, met zulke wensen gewoon bellen naar Dell, er is een hoop mogelijk.

[edit]
Er zijn wel goedkopere videokaarten met 3 HDMI aansluitingen, vanaf zo'n € 1800,-- maar dan zit je met 'maar' 12 Gb geheugen, nog minder geheugen (en dus goedkoper) kan natuurlijk, maar voor grafisch werk e.d. wil je dat niet.
https://tweakers.net/videokaarten/v...I5rO-gjl2OGVErrerHYT21aDqpBEei7vv1L7Sl0KKV8AQ[/edit]
 
Laatst bewerkt:
Paar verlopen van DP naar HDMI indien de monitoren geen DP optie hebben.
Alle RTX laarten hebben 1 HDMI en 3 DP's, een 3080 zal het ook wel doen.
 
HP, Dell, maar zeker ook Fujitsu hebben modellen die zouden kunnen passen. Punt waar iedereen hier aan voorbij gaat om eens te vragen wat je zoal gaat doen met de computer. Er zit nogal een verschil in het tekenen van een kubus in AutoCAD of een volledige 3D render van je huis maken in Revit. Beide toepassingen vereisen een geheel andere aanpakt.

Ander belangrijk punt om op te letten is of het systeem wel door o.a. AutoCAD is gecertificeerd (en dus wordt ondersteund). De Fujitsu lijn heeft dit zeker. HP weet ik niet zeker, want een 2060 mag, voor zover ik weet, niet op deze manier worden ingezet.

Alle 3 de merken hebben de mogelijkheid van on-site support van 1,3 of 5 jaar.
 
Allemaal bedankt tot dusver.

Het gaat om een desktop pc, dus geen laptop.

Opslag is niet echt een issue, aangezien er op een server wordt gewerkt.

Drie monitoren is slechts een wens, geen vereiste. Als het betekent dat er 1000,- meer betaald moet worden kan er ook een ultra-wide monitor worden ingezet. Ik vind persoonlijk twee monitoren onprettig werken.


Zoals Roger al aangeeft, er is een verschil tussen 3d-tekenen en 3d-tekenen. Ik ontwerp home cinemas, en hoewel dat redelijk complexe 3d tekeningen zijn met elk constructiedetail uitgewerkt, is het niet hetzelfde als een compleet cruiseschip in 3d met alle installaties. Neemt niet weg dat zo'n aankoop wel een beetje future proof mag zijn.

Maar het lijkt me wijs om morgen eens te gaan bellen. Wel jammer dat er zoveel sites zijn waarop niet gewoon duidelijk te zien is wat je werkelijk koopt.

Heb deze ook nog gevonden: https://www.cadstunter.nl/hp-z1-workstation-creative-pro
 
Je mag mij ook contacteren. Wij zijn HP, Dell en Fujitsu partner. Kunnen we vast wel een passend systeem voor je in elkaar steken. Rekening houdende met je wensen.
 
Dacht dat het een zwaar workstation moest worden en dan wordt er een beginners pc gelinkt, vreemd.
 
Dacht dat het een zwaar workstation moest worden en dan wordt er een beginners pc gelinkt, vreemd.

Bijzondere opmerking. Ik vraag om hulp, klaarblijkelijk omdat ik niet goed weet waarnaar ik zoek. Heb ook de indruk dat je lichtelijk overdrijft met de opmerking 'beginners pc'.

Ik teken nu op een oude HP Z400, met wel een redelijke grafische kaart erin, al weet ik even niet welke. En eerlijk gezegd werkt dat nog niet eens zo heel erg beroerd, al moet ik wel eens uitgeklede versies van tekeningen maken om het werkbaar te houden.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ze gebeld, en er werd mij verteld dat er een verschil is tussen grafische kaarten, in de zin dat sommige geschikter zijn voor games en andere weer voor tekenwerk. Dit zou er een zijn voor [edit]technisch[edit] tekenwerk.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan