• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formule of filter met voorwaarden

Status
Niet open voor verdere reacties.

TechDino

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 okt 2021
Berichten
2
Hallo

Ik krijg een draaitabel met gegevens die via Exsion uit ERP komen. Deze lijst moet ik manueel overlopen om dan een actie te doen. Dit is tijdrovend en zou toch eenvoudiger moeten kunnen.
snip excel.PNG

Bestaat er een formule waarmee ik: voor elk zelfde lotnummer naar de magazijnvoorraad kijk om dan wanneer deze = 0, als return de lijn van de stalen te krijgen. En dat voor ieder lotnummer in de lijst.

Bijv.: Voor alle L1 kijken of magazijn = 0; indien ja: de rij met 20 stalen van L1 als return geven (A3:E3); indien nee: niets doen. Enz voor alle lotnummers in de lijst.

Info:
Artikelnummers kunnen dubbel voorkomen, maar is niet relevant.
Lotnummers zijn uniek
Stalen zijn altijd 20. Als ze 0 zijn is geen actie nodig.
Het aantal rijen per lot is minstens 2, maar kan ook meer zijn.
Macro's liever niet, visual basic is niet toegestaan.

Ik had als n00b-poging een nieuw werkblad gemaakt met hierin
=ALS(Blad1!D2=0;Blad1!A3:E3)
Dit werkt perfect voor L1. Het geeft ook onnodig L2 als resultaat, maar dat kan ik er achteraf uit filteren. Voor L3 werkt het ook want het geeft L3 terecht niet als return. Maar... voor L4 werkt het niet. Het zou de stalen van L4 als return geven, terwijl de voorraad niet op is.

Dank bij voorbaat
 
Plaats het bestand even. Met een plaatje kunnen we niet zoveel. Welk versie van Excel gebruik je?
 
Ik kan helaas de file niet plaatsen want het is een file van het werk. De excel is 365.
 
Dan kan je een anoniem voorbeeld van dat document maken en die hier plaatsen.
 
Ok. Voor deze keer: omdat je nieuw bent heb ik de gegevens overgenomen en een voorbeeldbestand gemaakt. Had je ook zelf kunnen doen, dat is wat Edmoor hierboven bedoelt. Een kort representatief voorbeeldje helpt altijd bij beantwoorden van vraag of demonstreren van oplossing. Zo ook hier.

On topic: met Power Query is het niet zo ingewikkeld om je lijstje met gegevens te krijgen. Zie bijlage.

Moet stalen = 0 verborgen worden of meegenomen? Dat is mij niet duidelijk, maar met een paar klikjes in te bouwen als het moet.
 

Bijlagen

  • vb_TechDino (AC).xlsx
    19,1 KB · Weergaven: 19
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan