TPM2 toevoegen aan moederbord ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

karine

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 feb 2001
Berichten
3.606
Ik zag dat je losse TPM2 stikjes kan kopen om in het moederbord te pluggen.
Is dat ook met oudere versies zoals de GA-B250M-D3H mogelijk ?
 
Maar als ik er een TPM2 chip zou instoppen zou ik dan Windows 11 kunnen draaien of ondersteunt mijn I5-7500 dit ook niet ?
Ik had daarnet de functie al even aangezet in de BIOS maar was even paniek.
IMG_20211017_152606.jpg
 
Nee, maar als ik dat chippie erin stop zou ik dan Windows 11 kunnen draaien of voldoet die I5 ook niet?
 
Laatst bewerkt:
Blijkbaar worden er nog constant processoren toegevoegd aan hun lijst.
Lijkt me wel sterk dat ze pc's van 4 a 5 jaar oud niet meer gaan ondersteunen voor Windows 11.
 
@Karine Inderdaad voorlopig tot 2025 geen enkele redenen tot zorgen of paniek. Want: Microsoft heeft al lang wat water bij de wijn gedaan t.o.v. de eerste eisen, maar heeft vooral veel voordeel bij alle aandacht die het krijgt met zowel de introductie van Windows 11 en ook het rumoer over de de niet geschikte relatief jonge en CPU’s die nog best goed genoeg zouden zijn & het TPM: Immers: Zou Windows 10 volgens hen zelf niet de laatste naamsverandering zijn en zou er vooral grote updates komen die vergelijkbaar zijn met een nieuwe versie?

Het is puur een marketing circus en zeker tot 14-10-2025 blijven er dan nog steeds de essentiële security updates komen. Hoe meer er over Windows 10 & 11 gesproken wordt, hoe groter dit circus wordt…

Ik hoop/ verwacht dat onder de druk van de wereldwijde consumenten bonden, de duurzaamheidsorganisaties en hopelijk ook de regeringen in veel landen, Microsoft verboden wordt om zo ingrijpend zoveel afval te laten ontstaan, terwijl de CPU e.d. uitstekend in staat zouden zijn om Windows 11 soepel te laten lopen.

Ergo: Microsoft zou nog best zelf de eisen voor Windows 11 verder kunnen versoepelen, toont dan veel “begrip” en wordt “ineens” toch weer een stuk milieubewuster...…. en das altijd goed voor je eigen imago… en iedereen weer opgelucht dat het toch allemaal weer meevalt….
 
Bedankt voor de info.
Ik wacht gewoon verder af en zie wel wat er komt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan