Bestandsnamen veranderen bij Canon camera

Status
Niet open voor verdere reacties.

WMZ2020

Gebruiker
Lid geworden
18 dec 2020
Berichten
34
Wie kan me zeggen hoe ik de bestandsnamen van de foto's bij mijn Canon 2000D kan veranderen.

Nu krijg ik na het maken van een foto IMG0007 etc. ik zou dit graag willen omzetten in bv: 20211017_001.
In het menu van de camera kan ik dit niet wijzingen, ook al software van Canon zelf gedownload,maar ook hier word ik niets wijzer!

Wie kan me hier mee helpen?
 
FS Viewer kan het ook, of Lightroom. Kortom: er zijn zoveel programma's waarmee je het kan doen :)
 
Allen bedankt,ik ga nogmaals kijken naar de Canon-software. En mocht ik daar niet uit komen,ga ik met de andere genoemde opties aan de slag!
Denk dat het nu wel moet lukken.
 
Nog een kleine toevoeging, is het mogelijk om ook de bestandsnaam al aan te passen vanuit de camera ? Zodat ze standaard al een datum als naam mee krijgen ?
 
Zoiets staat in principe altijd in de handleiding of het kan. Check het zelf...daar.
Ik neig naar "niet"... omdat het anders een echte menu optie moet zijn, die ik tot nu toe nog niet tegen gekomen bent p diverse camera's. De firmware er op aangepast moet zijn. En je kunt zelf de firmware maar zelden of nooit aanpassen. Theoretisch kan het wel mits er in voorzien is.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan