Softwares verwijderen in xp

Status
Niet open voor verdere reacties.

kitman

Gebruiker
Lid geworden
22 mrt 2008
Berichten
339
Ik heb nog een oude laptop met xp waar enkele programma's staan die ik af en toe gebruik.
Nu staan op die laptop tig programma's die ik er af wil.
Van degen die ik nog gebruik heb ik alleen hetgeen werkend op die laptop staat.
Ik kan die dus niet terug installeren.
Dat waren destijds nogal dure programma's.
Nu was ik elk ander programma een voor een aan het verwijderen.
Is er geen manier om dat vlugger te doen en dat die enkele programma's die ik nog nodig heb kan laten staan.
Ik herinner mij iets van schijfdeling?
 
Waarom heb je last van die tig programma's?
Nooit van gehoord en kan volgens mij niet. Ieder programma krijgt/maakt eigen register- en Firewall sleutels. Ik begrijp het probleem ook niet, want 'oude laptop met xp' die gebruik je niet meer voor 'normaal' werk. De updates en beveiliging zijn er niet meer, dus internet is een groot risico.
 
Gaat niet op internet.
Al eens een cad programma gekocht?
Daarom.
Voor enkele keren per maand te gebruiken en al die andere dingen doe ik op de pc.
 
Dus als ik een cad programma heb gekocht, weet ik de reden waarom je overige programma's wilt verwijderen? Ze staan er al veel langer en je had er toch geen last van. Wil je meer schijfruimte maken?

"en al die andere dingen doe ik op de pc" Dat is in tegenspraak met "af en toe". Maar goed, ik heb zelf ook een xp met 150 programma's en gebruik deze pc ook nog voor uitsluitend een paar programma's en heb geen last van de overige. Je kunt ze het beste één voor één verwijderen. Ik weet en ken geen andere methode om dat bij bulk te doen.
 
Is btw ook onmogelijk dit in bulk te doen, te denken aan gedeelde libraries etc etc.
Dus elk programma moet afzonderlijk worden gedeinstalleerd, liefst met hun eigen uninstallers.
 
Hallo

Mits dit een oude laptop is , met voor u blijkbaar belangrijke prg's , heb je uiteraard al lang een image van deze h.d.d. genomen.

Meestal zijn dergelijke toestellen niet zachtzinnig behandelt , met de nodige head/platter kontakten als gevolg.

Ook de t° c.p.u. en g.p.u. in de gaten houden (uitgedroogde therm. pasta en thermalpads)

Speccy en cristaldiskinfo zijn hiervoor bruikbare prg.

Vermelding merk/typenr hadden misschien nog meer nuttige tips opgeleverd , of u kunnen wijzen op zwakke , of in de gaten te houden punten.

Peter
 
Dan staat in post 7 het antwoord op de vraag. Is toch mogelijk.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan