• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Min.als.voorwaarden herschrijven

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jojorubbers

Gebruiker
Lid geworden
21 nov 2018
Berichten
29
LS.,

op het werk heb ik office 365, waardoor je min.als.voorwaarden kan gebruiken. Privé loop ik er tegenaan dat ik geen 365 heb, waardoor de formule niet te gebruiken is.
Is er een geneste formule die hetzelfde resultaat levert als de functie min.als.voorwaarden? in de bijlage een voorbeeldbestandje, ik wil van de afzonderlijke personen weten wat hun minimum is qua score. Als ik nog een kolom toevoeg, plaats, wil ik ook daar een voorwaarde op kunnen zetten.

Enig idee?

Mvg Jojo
 

Bijlagen

  • Voorbeeld bestand.xlsx
    9,6 KB · Weergaven: 9
Zo bijv.
Code:
=MIN(ALS($A$2:$A$23=H1;$E$2:$E$23;EXP(99)))
Met in H1 de naam van de persoon waarvan je het minimale totaal zoekt.

Let op: dit is een matrixfunctie. Als je geen excel 365 gebruikt moet je deze afsluiten met Control+Shift+Enter.


Tips:
1. Vul in een voorbeeldje ook even de gewenste uitkomst in voor een aantal regels. Extra voorwaarde met kolommen? Hoe dan?
2. Gebruik namen die herkenbaar zijn. Je hebt het over "score" maar in je tabel staat "totaal" of "punten". Welke bedoel je?
 
Laatst bewerkt:
EXP(99) = e^99 = een groot getal...

Mag zelfs nog weggelaten worden ook.
 
waarom werkt max niet

Dag,

logischerwijs wil ook ook het maximum van het aantal punten, het aantal roem en het maximum per persoon. Ik verander min in max en vervolgens gebeurt er niets, de formule levert niets, ook niet als je met Control+Shift+Enter afsluit. Nu heb ik EXP(99) uit de formule gehaald, maar zonder óf met maakt geen verschil. Enig idee?

Mvg
Jojo
 
Deze werkt prima bij mij voor maximum aantal roem
Code:
=MAX(ALS($A$2:$A$23=H1;$D$2:$D$23))
Afsluiten met C-S-E.
 
raar

Het werkt inmiddels ook bij mij, maar dan zet ik er EXP(-99) bij, dat is nagenoeg 0
 
Niet nodig... zie vb.
 

Bijlagen

  • Voorbeeld bestand (AC).xlsx
    10,4 KB · Weergaven: 15
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan