• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hoe via FILTER functie 3 van de 8 kolommen tonen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robin83

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 okt 2021
Berichten
2
Goedemiddag allen,

Ik kom er maar niet uit dus ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen.

Ik heb een TABLE met 8 kolommen. Uit deze TABLE wil ik via de FILTER formule 3 kolommen tonen (zie voorbeeld).

Via youtube een tutorial gekeken waarbij men de CHOOSE functie eraan toevoegt maar blijkbaar doe ik iets fout want het lukt mij niet om als index nr {1,2,3} in te voeren.
 

Bijlagen

  • Excel voorbeeld.xlsx
    12,5 KB · Weergaven: 15
Dan wordt dit je functie

PHP:
=FILTER(FILTER(Table2;Table2[Naam]=M3);{0\1\1\0\0\0\1\0})

gebruik "" als scheidingsteken.
0 voor de kolommen die je niet wilt zien, en 1 voor de kolommen die je wel wilt zien
 
Thnx voor de snelle reactie!

Ik wilde het met de choose afvangen zoals in een tutorial beschreven stond, namelijk met: =FILTER(Choose({1,2,3};Table2[Naam];Table2[Size];Table2[Tegels]);Table2[Naam]=M3)
https://www.youtube.com/watch?v=Hv1sjpx8xMw

Weten jullie toevallig waarom dit niet werkt?
 
Code:
=FILTER(CHOOSE({1\2\3};Table2[Naam];Table2[Size];Table2[Tegels]);Table2[Naam]=M3)

Jij werkt met andere regionale instellingen waardoor je geen komma's moet gebruiken maar puntkomma. {1;2;3}
Nu hebben we het over kolommen dus heb je "\" nodig.
 
Laatst bewerkt:
Ook leuk:

als je in bereik (B3:I3) in elke cel een 1 of een 0 invult.
en deze formule gebruikt
PHP:
=FILTER(FILTER(Table2;Table2[Naam]=M3);B3:I3)

worden de weergegeven kolommen dynamisch.

en met =SORT( .... ; 3 ) om je formule heen, kan je één en ander ook nog sorteren (in dit geval op kolom 3 en oplopend)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan