In document het paginanummer laten doorlopen na alle secties

Status
Niet open voor verdere reacties.

0Anje0

Gebruiker
Lid geworden
23 mei 2011
Berichten
23
Hallo,

Ik gebruik Word 2016 met Windows 10.

Ik maak een document waar veel secties in staan, omdat de opmaak vaak wisselt tussen 2 kolommen en één kolom. Ook staan er veel harde pagina eindes in.
Blijkbaar is de default dat de paginanummering opnieuw begint bij 1 na een nieuwe sectie. Kan je aanpassen dat de nummering default gewoon doortelt? Dus één nummering door het hele document?

Nu heb ik met ctrl+A alles geselecteerd, en ingesteld dat het paginanummer doorloopt vanaf vorige sectie.(zie screenshot)
Toch stokt de nummering nu, volgens mij op de plekken waar een doorlopend sectie-einde staat (ipv een sectie-eind aan het eind van een pagina)

Hoe kan ik in één keer alle paginanummers laten doorlopen?

screenshot.png
 
De standaard is dat de nummering gewoon doorloopt. Zie ook je plaatje. Dus wat is je vraag eigenlijk? En plaatjes zeggen uiteraard vele malen minder (dit plaatje zie ik zelf namelijk ook als ik het menu open) dan een document waar je probleem in te zien is.
 
Beste Octafish,

Bij mij staat dus standaard "doorlopend vanaf vorige sectie"niet aangevinkt ;) . Dat heb ik zelf gedaan.

Mijn probleem is, dat in het document de paginanummering na een aantal secties steeds weer opnieuw begint. Ook als ik alle tekst selecteer, en vervolgens "doorlopend vanaf vorige sectie"aanvink, loopt het nog steeds bij enkele secties mis.

Ik wil het doc liever niet uploaden (gaat om een dorpskrant en staan dus persoonsgegevens in). Anonimiseren is erg veel werk.
 
Mijn probleem is, dat in het document de paginanummering na een aantal secties steeds weer opnieuw begint.
Ik zou dan specifiek naar die secties kijken, want daar zit dan toch een probleem. Zonder het document erbij kunnen we vrees ik niet heel veel meer zeggen.
 
Ik heb het doc erbij gedaan, wel gesloopt want anders paste het niet binnen de 1.95 MB. Maar de fout zit hier nog wel in.

Ik hoop dat je kunt zien waar het aan ligt. Bedankt voor het kijken alvast :)
 

Bijlagen

  • testdoc_helpmij.docx
    1,2 MB · Weergaven: 47
Het is een vreemd probleem, waarvan ik de oorzaak ook niet kon vinden. Wél zie ik dat je (in mijn ogen) nodeloos veel secties gebruikt (met name sectie volgende pagina). Je doet daar (in dit document althans) niets mee. Persoonlijk gooi ik alleen secties in de strijd als ik op één pagina meerdere vormen van kolommen wil gebruiken (doorlopende sectie), of van pagina formaat wissel (staand --> liggend --> staand). Als de opmaak van de pagina niet verandert, volstaat het om een nieuwe pagina aan te maken (<Ctrl>+<Enter>).
Ik heb dat in jouw document dus aangepast, en dan blijkt de paginanummering dus prima te lopen, zoals het hoort.
 

Bijlagen

  • testdoc_helpmij_octa.docx
    1,3 MB · Weergaven: 36
Ik loste het zó op

Code:
Sub M_snb()
  For Each it In ThisDocument.Sections
    it.Footers(1).PageNumbers.RestartNumberingAtSection = False
  Next
End Sub
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan