• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

code simpeler maken voor gebruik in elke regel

Status
Niet open voor verdere reacties.

ginogcsbelgie

Gebruiker
Lid geworden
17 nov 2014
Berichten
63
Hallo beste leden, ik ben met een bestandje bezig om een brief aan te maken en bepaalde gegevens te kopieren met een kleine macro.
Alleen zou komt deze code in elke horizontale lijn en heb ik deze op 150 lijnen nodig en lijkt het me verloren werk om deze macro dan ook 150 keer aan te passen voor elke lijn.
Heeft er iemand een beter alternatief om dit gemakkelijk te doen?
De code die ik gebruik zet ik hier bij
Alvast bedankt
Code:
Sub adreskopieren()
'
' adreskopieren Macro
'

'
    Sheets("NAMENBESTAND").Select
    Range("C6:G6").Select
    Selection.Copy
    Sheets("CODE").Select
    Selection.PasteSpecial Paste:=xlPasteValues, Operation:=xlNone, SkipBlanks _
        :=False, Transpose:=True
End Sub
 
Je vertelt niet goed wat je aan het doen bent. Als je brieven maakt, is Afdruk Samenvoegen (vanuit Word) waarschijnlijk de beste optie. Mits je de gegevens netjes hebt opgezet.
 
adres kopieren

het is eigenlijk geen brief maar een adresbestand waarvan ik telkens de gegevens moet kopieren naar een ander blad en telkens plakken in dezelfde cellen
alleen heb ik deze code op 100 lijnen staan waarvan ik dan telkens de code moet aanpassen bij elke lijn wat ik denk dat wel iets gemakkelijker kan.
alleen weet ik niet goed hoe dit simpeler te maken en richt ik me tot dit forum om hulp te vragen.
 
voorbeeldbestand

sorry, hier een voorbeeldbestand
 

Bijlagen

  • adreskopieren.xlsm
    18 KB · Weergaven: 19
Ik snap nog steeds niet wat je aan het doen bent. Je wilt blijkbaar 100 regels genereren met willekeurige gegevens? Waar komen die adressen vandaan? En waar mot het heen?
 
Het is mij ook niet echt duidelijk. Ipv verschillende knoppen kan je beter het BeforeDoubleClick event gebruiken. Dubbelklik in de tabel op de naam en de gegevens komen in Blad2 te staan.

Code:
Private Sub Worksheet_BeforeDoubleClick(ByVal Target As Range, Cancel As Boolean)
  If Not Intersect(Target, ListObjects(1).DataBodyRange.Columns(1)) Is Nothing Then
    Sheets("Blad2").Cells(5, 11).Resize(5) = Application.Transpose(Target.Resize(, 5).Value)
    Cancel = True
  End If
End Sub
 

Bijlagen

  • adreskopieren.xlsm
    19,9 KB · Weergaven: 24
Hartelijk dank vena, hier kan ik mee verder met veel minder werk en weeral dank zij jou iets bijgeleerd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan