• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Wisselschema

Status
Niet open voor verdere reacties.

CoachB

Gebruiker
Lid geworden
19 okt 2021
Berichten
9
Ik zoek dit voor voor de indeling van 11x11 met een maximum aantal van 7 wisselspelers. Mijn selectie bestaat namelijk uit 18 spelers.
wij spelen elke helft 35 minuten en zullen 3 wisselmomenten hebben. (17.5 minuut, 35 minuut en 52.5 minuut)

naam1 naam2 naam3 naam4 naam5
2 13 4 5 8 Bank 0-17,30
15 16 17 6 11 Uit 17,30-35
2 13 4 5 8 Uit 35 -52,30
15 16 17 6 11 Uit 52,30 - 70


Nu probeer ik dat te wijzigen maar het lukt me helaas niet. Kan iemand mij helpen. om er 7 namen van te maken en bij elke 17.5 minuut nieuwe namen? De nieuwe loting is prima je hoeft niet op rugnummers te letten daar ga ik van de loting van uit. het bovenste gedeelte gaat alleen om tijd en 7 wisselspelers


Bij voorbaat dank,

Ik wou dat ik ook al zo ver was in excel.

CoachB

PS
Het volgende bestand probeer ik te wijzigen

https://www.helpmij.nl/forum/attachment.php?attachmentid=359671&d=1632167397
 
Begrijp ik je goed ?
je hebt dus 18 namen, daarvan staan er 11 op het veld en 7 wisselspelers.
Die laatste worden op 3 wisselmomenten ingebracht ?
 
Begrijp ik je goed ?
je hebt dus 18 namen, daarvan staan er 11 op het veld en 7 wisselspelers.
Die laatste worden op 3 wisselmomenten ingebracht ?

Ja dit klopt,

En dan moet ik er weer 7 vh veld halen maar om de 2 minuten wisselen is geen optie bij onder 14.

Dit is in mijn geval het slechtste senario. vandaar maar 3 wisselmomenten om de 17.5 minuten
 
Laatst bewerkt:
misschien meer dan gevraagd
 

Bijlagen

  • speelscherma dynamisch 2 (2).xlsm
    37,7 KB · Weergaven: 34
Begrijp ik je goed ?
je hebt dus 18 namen, daarvan staan er 11 op het veld en 7 wisselspelers.
Die laatste worden op 3 wisselmomenten ingebracht ?

misschien meer dan gevraagd

Nee echt niet ziet er top uit!!!

alleen doet de nieuwe loting het nu niet, waardoor ik in vba moet werken. Alleen dat is wat ik niet snap. Snap nu ook waarom het niet lukte :p


With lo
If .ListRows.Count > 1 Then .DataBodyRange.Offset(1).Resize(.ListRows.Count - 1).Delete: .DataBodyRange.ClearContents
Set List = CreateObject("System.Collections.ArrayList") 'gesorteerde lijst
arr = Sheets("Tijden").ListObjects("TBL_Spelers").DataBodyRange.Columns(1).Value 'je namen
ReDim Preserve arr(1 To UBound(arr), 1 To 2) 'kolommetje aan toevoegen
 
Werkt het nu ?
Als je probleem hebt met die vetgedrukte List, is het misschien omdat je bovenin "Option Explicit" staan hebt ?
 
Werkt het nu ?
Als je probleem hebt met die vetgedrukte List, is het misschien omdat je bovenin "Option Explicit" staan hebt ?

Helaaas werkt het na een tijdje niet meer door de zelfde vba melding

Ik zie "Option Explicit" ook niet staan
Oh wist ik maar hoe vba werkt
 
Welke melding krijg je en welke regel wordt geel?
 
Welke melding krijg je en welke regel wordt geel?

Melding:
fout 2146232576 (80131700) tijdens uitvoering
Automatiseringsfout

Daarna op foutoplossing gedrukt en onderstaande


Set List = CreateObject("System.Collections.ArrayList") 'gesorteerde lijst wordt geel
 
zie https://excelmacromastery.com/vba-arraylist/ en de sectie over early and late binding. (sectie 4.3)
Ik gebruikte late binding.

In de VBA verwijzingen zou je framework 3.5 moeten aanklikken, bij mij staat die niet aan en ook niet te bespeuren in de lijst er onder.
Net erboven, bij early binding, staat er iets over mscorlib
Ik kan even niet helpen.
 

Bijlagen

  • Schermafbeelding 2021-10-19 200400.png
    Schermafbeelding 2021-10-19 200400.png
    38,7 KB · Weergaven: 22
Laatst bewerkt:
toch nog een plaatje
 

Bijlagen

  • Schermafbeelding 2021-10-19 205712.png
    Schermafbeelding 2021-10-19 205712.png
    27,4 KB · Weergaven: 20
nu toch nog even de voorwaardelijke opmaak netjes gemaakt, oranje=speler die op dat ogenblik invalt.
Voor de grap, 100 periodes en delta (cel E7) blijft gans de rit netjes 1 (of soms zelfs 0)
 

Bijlagen

  • speelscherma dynamisch 2 (2).xlsm
    44,2 KB · Weergaven: 17
nu toch nog even de voorwaardelijke opmaak netjes gemaakt, oranje=speler die op dat ogenblik invalt.
Voor de grap, 100 periodes en delta (cel E7) blijft gans de rit netjes 1 (of soms zelfs 0)

haha erg leuk, maar helaas kan ik niet in de verwijzingen van VBA. Dus blijf het zelfde probleem houden
 
vanop afstand kan ik daar ook niets aan doen, sorry.
Dus een andere opzet zonder die gesorteerde lijst.
Beneden links zie je een tellertje meelopen (enkel als er voldoende periodes zijn, want de macro is in een wip klaar.
Je kan nu de namen van je spelers invullen, een rij toevoegen of schrappen, etc.

In bovenstaande file had ik het aantal wisselbeurten op 250 gezet (een beetje zinloos), maar eigenlijk mag je ook uit het verkregen resultaat 4 opeenvolgende rijen kiezen.
Die voldoen dan ook aan het gevraagde, zodat iedereen ongeveer even veel kan spelen(+/- 1).
 

Bijlagen

  • speelscherma dynamisch 2 (2) (1).xlsm
    60,9 KB · Weergaven: 18
Laatst bewerkt:
Wow het lijkt erop dat het blijft werken!!!!

Nogmaals enorm bedankt, ik ga het volgende week in de wedstrijd uitproberen.
 
je zou dus ook een schemaatje van 40 periodes = 10 matchen kunnen maken.
Aan het einde van de rit zal iedereen dan evenveel periodes +/- 1 gespeeld hebben.
Doe je dat 10 keer match per match, dan zou het kunnen dat bepaalde snuggere spelers klagen dat iemand anders bv. 4 matchen meer zou gespeeld hebben.
Maar je, misschien heb je dan weer last van afwezigheden (ziekte etc) of nieuwe spelers, zodat die opzet niet zou kunnen opgaan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan