• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hoe zet ik deze waarden achter elkaar?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Allard

Gebruiker
Lid geworden
8 dec 2001
Berichten
892
Hi!

Ik heb in een kolom een aantal waarden staan.. het zijn 'ranges' van frames die ik gebruik voor een animatie...Zo houdt ik bij welke frames ik nodig heb voor welke scenes

zzzz picpick Image 025.png

Echter, in mijn 3D programma, als ik de frames wil gaan renderen..moet ik deze ranges op 1 regel achter elkaar zetten, met een komma ertussen.. Zoals dit:

0-80,250-350,500-630,783-830,1005-1015 etc

Mijn vraag is... hoe krijg ik het in excel zo..dat hij de waarden in die kolom op bovenstaande manier achter elkaar zet? Er moet dus een komma tussen, dat wel.
Maar verder is het dus gewoon alles achter elkaar. En dan in 1 cel, zodat ik gewoon kan copy pasten in mijn 3D programma

het zal vast heel simpel zijn, maar ik ben een leek dus ik hoop dat jullie me kunnen helpen...

thanks!
 
ofwel maak je de opmaak van de cellen "tekst" (rechtermuis>celeigenschappen>getal>tekst)
ofwel voeg je een enkel aanhalingsteken voorin de reeks toe dus bv. '0-80 en excel zal dat interpreteren als tekst
maar eigenlijk als je gewoon 0-80 invoert zonder een =, + of - teken voorin maakt excel er al direct tekst van.
Wil je bijvoovbeeld -10-100 invoeren, dan zal je wel voor bovenstaande 2 opties moeten gaan.
 
toch een andere gedachtengang
Code:
=tekst.combineren(", ";;a1:a5)
vervang anders ", " door "," als die voorloopspatie er uit moet
 

Bijlagen

  • allard.xlsx
    16,1 KB · Weergaven: 15
Heel erg bedankt voor je reactie @cow18... Die laatste was dus precies wat ik bedoelde.

Nogmaals bedankt!
 
@cow18

nog 1 korte follow up vraag... ik krijg komma's op sommige plekken waar geen waardes in staan.. .dus velden die gewoon leeg zijn.,. .weet jij waar dit aan kan liggen? Hoe moeten de cells geformat zijn? Als tekst? of cijfers?
Bekijk bijlage 360256
 
Velden zijn niet echt leeg gok ik (spatie?)

Bijlage is niet te openen, dus kan het niet controleren.
 
Laatst bewerkt:
Sorry hier is de goede bijlage
Bekijk bijlage 360259

Dit krijg ik dus te zien... allemaal losse kommas terwijl de velden wel leeg zijn...

ik heb de lege velden gecontroleerd... en ze geselecteerd en op 'clear contents' gedrukt.. dus volgens mij zijn ze wel echt leeg
 
Laatst bewerkt:
Bijlage weer niet correct bijgevoegd. Gebruik paperclipje via "ga geavanceerd"

En nee, als er een spatie in de cel staat is deze NIET leeg. Er staat een spatie in...

Deze kan daarmee omgaan:
Code:
=TEKST.COMBINEREN(",";WAAR;SUBSTITUEREN(A1:A5;" ";""))
Beter lijkt me om geen spaties in de cellen te krijgen.
 
Laatst bewerkt:
Ok excuus, hier nog een keer op jouw manier :)

Dit krijg ik dus te zien

En als het goed is zijn er dus geen spaties meer, want heb alle lege velden gesleecteerd, en op 'clear contents' gedrukt....

en ik krijg deze melding als ik jouw formule gebruik
 

Bijlagen

  • zzzz picpick Image 028.png
    zzzz picpick Image 028.png
    4,7 KB · Weergaven: 16
  • zzzz picpick Image 029.png
    zzzz picpick Image 029.png
    28,8 KB · Weergaven: 17
Laatst bewerkt:
Zonder Excel voorbeeldje is het lastig te bepalen of de cellen wel leeg zijn en op welke manier je de formule hebt overgenomen.

Kan ook nog zijn er geen spatie in de cel staat maar iets wat erop lijkt (een "non-breaking space": teken/char 160). Probeer deze eens:
Code:
=TEXTJOIN(",";TRUE;SUBSTITUTE(A1:A5;CHAR(160);""))
 
Laatst bewerkt:
ah ja het bestand zelf is natuurlijk veel makkelijker voor jou... bij deze:

de formule staat helemaal onderaan het bestand
 

Bijlagen

  • helpmij bestand.xlsx
    24,8 KB · Weergaven: 11
In bijv. D30 t/m D33 staan spaties in de cel...
De (Engelse versie van de) formule uit #8 geeft de gewenste resultaten.
 

Bijlagen

  • helpmij bestand (AC).xlsx
    25,5 KB · Weergaven: 8
Toch spaties?
Kan je me vertellen wat dan de juiste manier is om cellen echt leeg te maken zodat ik spaties kan voorkomen?

Ik dacht rechterklik en dan 'clear contents' maar dan blijven de spaties dus staat zie ik....

bedankt iig!
 
Met inhoud wissen/clear contents (of gewoon op delete drukken) zou alles leeg moeten zijn. Moet je wel alles selecteren natuurlijk...
 
ok dan deed ik vast weer iets verkeerd.. het werkt nu inderdaad

Helemaal top, heel erg bedankt!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan