Windows 10 error 0x0000007c bij het toevoegen van printer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kabeimanteka

Gebruiker
Lid geworden
25 mei 2014
Berichten
63
Beste allemaal,

Bij het toevoegen van een gedeelde printer op een client PC krijg ik de foutmelding:
"Verbinding maken met printer - Kan geen verbinding met de printer maken"

Met daaronder de detail gedeelde dat aangeeft:
"De bewerking is mislukt met fout 0x0000007c."

De fout geeft zich aan bij elke printer dat de computer deelt.

Zie bijlage.

Screenshot_1.png


Weet iemand een idee wat het probleem hier kan zijn?

Op andere computers werkt de printer perfect een heeft helemaal geen last bij het installeren.

Alvast bedankt allemaal!
 
Laatst bewerkt:
Probeer het volgende eens op de bewuste PC.
Start Powershell ( Via Start linksonder ) en geef de opdracht printui.exe /s /t2
Nu zou u de Laserjet moeten zien staan. Ga daarop staan en klik op verwijderen en dan het keuzerondje stuurprogramma en stuurprogrammapakket. Klik op OK
Start voor de zekerheid de PC opnieuw op en sluit de printer via USB aan op de bewuste PC.

Windows zal op zoek gaan naar de drivers en alles opnieuw installeren.

Ik hoop dat het daarna werkt. Suc6
 
Probeer het volgende eens op de bewuste PC.
Start Powershell ( Via Start linksonder ) en geef de opdracht printui.exe /s /t2
Nu zou u de Laserjet moeten zien staan. Ga daarop staan en klik op verwijderen en dan het keuzerondje stuurprogramma en stuurprogrammapakket. Klik op OK
Start voor de zekerheid de PC opnieuw op en sluit de printer via USB aan op de bewuste PC.

Windows zal op zoek gaan naar de drivers en alles opnieuw installeren.

Ik hoop dat het daarna werkt. Suc6

Bedankt voor je bericht Earth. Helaas hebben we dit inderdaad al geprobeerd en helaas ook geen oplossing geboden hiervoor. nogmaals bedankt :)
 
Bedankt voor de terugkoppeling, jammer dat niet heeft gewerkt.

Toch nog even een vraagje dat ik niet snap, u zegt "De fout geeft zich aan bij elke printer dat de computer deelt."

Om hoeveel printers gaat dit dan en is het bij alle printers dezelfde foutcode ?
 
Bedankt voor de terugkoppeling, jammer dat niet heeft gewerkt.

Toch nog even een vraagje dat ik niet snap, u zegt "De fout geeft zich aan bij elke printer dat de computer deelt."

Om hoeveel printers gaat dit dan en is het bij alle printers dezelfde foutcode ?

Hoi Earth,

We hebben vier verschillende printers op één computer geïnstalleerd ("host computer") en alle geïnstalleerde printers gedeeld op het lokale netwerk.
Bij het installeren van de gedeelde printers op een ander computer ("de client") krijgen we bij elke printer inderdaad de zelfde foutcode.

Dit is wel alleen het probleem op een client computer.
we hebben meerdere client computers waarbij de installatie wel gewoon prima verloopt.
 
Laatst bewerkt:
Beste Kabeimanteka,

Dit probleem kan worden veroorzaakt door een update met de naam: KB5006670.
Verwijder deze van de pc, en start de pc opnieuw op.
Vervolgens (mits de printer wel nog staat geïnstalleerd) verwijder je de printer.
Ga vervolgens naar de netwerk locatie toe en installeer de printer.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan