• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Afbeelding steeds zichtbaar maken op pagina

Status
Niet open voor verdere reacties.

frimout

Gebruiker
Lid geworden
22 jul 2001
Berichten
477
Hallo,
Ik ben bezig om een darts scorebord te maken en wil daarvoor het dartsbord gebruiken om de punten in te geven.
De 2 bovenste rijen wil ik blokkeren maar het dartsbord wil ik steeds zichtbaar op de pagina.
Is dit uberhaupt mogelijk en zo ja hoe kan ik dit doen?
Alvast bedankt voor de hulp.
 

Bijlagen

  • darts_bord.xlsm
    1,7 MB · Weergaven: 44
Ga hier eens mee stoeien.
Code:
Private Sub Worksheet_SelectionChange(ByVal Target As Range)
    ActiveSheet.Shapes("Group 167").Top = ActiveCell.Top
End Sub
De code zet je op Blad1.
 
Hallo OctaFish,
Is het mogelijk dat het dartsbord gewoon blijft staan en dat enkel de kolommen vanaf L naar boven schuiven?
In jou formule zie ik ook "group167" staan, dit duidt waarschijnlijk op het dartsbord maar waar kan ik dit nummer vinden? kwestie als ik dit zou veranderen of aanpassen.
Toch al bedankt om mij al op weg te zetten
 
hoe zo ? ik zij niet meer monitors, maar in excel zit deze mogelijkheid via meerdere schermen naar het zelfde bestand te kijken op één monitor
 
Ah ja, maar daarmee kan ik verder.
Op het dartsbord kan ik klikken op de punten en deze worden dan ingevuld maar ik kan dit niet werkende krijgen met 2 schermen.
 
Twee tabbladen maken in je sheet. Op het ene tabblad het dartboard, op het andere tabblad die gele en zwarte kolommen.
Dan kan je #6 toepassen, en separaat van elkaar scrollen.

Greetz/Excelbat
 
IK ben nog een leek hoor in dit spel.
Ik heb nu de 2 vensters naast elkaar en apart scrollen maar als ik op het dartsbord klik gebeurt er niks op het anders tabblad???
 
hallo Frimout, je gebruikt samengestelde cellen in de kolommen O,P,Q
als je 1 rij per beurt wil gebruiken dan is het handiger dat niet te doen.
als je steeds select gebruikt werkt het niet zo makkerlijk. het is handiger om een gobale variabel voor het volgende in te vullen adres te gebruiken.

wil je het helemaal zelf ontwerpen? of mag er ook geholpen worden.
als je wil kan ik wel een ( iets andere ) opzet maken . met 2 schermen en 2 bladen.

ik hoor het wel.
 
hallo Frimout, ik ben een beetje aan het knutselen, maar ik ben vergeten te vragen hoe bij de telling doet.
moet het altijd precies uit komen? en als er maar 1 spelersnaam is ingevuld springt hij dan na 3 pijlen weer naar de volgende beurt?
doe jij 3 worpen per regel? enz enz
 
hier alvast een beginnetje: in blad3 staan de kleuren en de maten van het dart bord. en de knop om het opnieuw te tekenen.

kijk maar wat je er mee doet. als je er mee verder wil gaan of hulp nodig hebt. hoor ik het wel.
je moet zelf nog wat formules plaatsen in het score verloop.
als je dubbel klikt op cel A1 dan wisselen de plaatjes van kant.
 

Bijlagen

  • dartbord_svp 1.xlsm
    44,4 KB · Weergaven: 26
Laatst bewerkt:
Bedankt om deze te maken of aan te passen.
Ik ga hiermee aan de slag en zie wel hoe het loopt
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan