Hidden icons

Status
Niet open voor verdere reacties.

vincentpaul

Gebruiker
Lid geworden
2 okt 2002
Berichten
45
Ik vroeg me af of er een mogelijkheid is om de hidden icons in Windows 10 onzichtbaar te maken. Ik ben al een week op zoek naar een oplossing maar heb tot nu toe niets kunnen vinden.
Wie oh wie kan mij uit de brand redden?
 
Leg dat eens uit. Hidden is verborgen. Ik begrijp het in ieder geval niet.
 
Rechtsonder in de taakbalk heb je een gedeelte waar hidden icons zitten. Ik wil ze ook uit dat overzicht verwijderen. icons.jpg
 
Dat is het systeemvak. Die items starten mee op met Windows. Die kun je uitschakelen met o.a. Glary Utilities > Optimaliseren > Opstart manager of CCleaner > Gereedschap > Opstarten.

Ik denk dat je ze beter kunt uitschakelen dan verwijderen.
 
Laatst bewerkt:
Met Glarysoft en Ccleaner schakel je de services en programma's in hun geheel uit. Ik wil juist dat de programma's blijven draaien maar niet zichtbaar zijn in het systeemvak.
 
Dat werkt helaas niet met icoon dat ik probeer te verwijderen. Het icoon is van het programma "Reboot Restore RX" en die kan je dus niet op de reguliere manier uit het systeemvak verwijderen. Wil het niet zichtbaar hebben in het systeemvak en het verborgen gedeelte.
 
Ja maar daarmee schakel je het hele programma uit. Ik wil alleen het icoon niet meer zichtbaar hebben. Het programma moet gewoon opstarten met Windows (doet het al) en dat zonder dat het icoon zichtbaar/toegankelijk is in het systeemvak of het hidden icon gedeelte.
 
Kijk eens even onder > Instellingen > Persoonlijke instellingen > Taakbalk > Systeemvak
1. Selecteren welke ...
2. Systeempictogrammen in- of uitschakelen
of het daar mogelijk is.
 
In een of andere handleiding stond Ctrl + Alt +Shift + F10 ???? Eigen risico.

Commands

Tray Icon
ShdCmd.exe /TrayIcon [/show | /hide] /u administrator /p password
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ook even zitten graven wat u bedoeld.

Het staat er inderdaad een beetje krom.
Maar die staan toch altijd verborgen en als je op het pijltje gaat staan komen ze te voorschijn.


Bekijk bijlage 360298

Verborgen-pictogrammen.jpg
 
Laatst bewerkt:
@Earth
We weten nu wel wat TS wil.
Lees je ook wel eens andere berichten? Dan kun je weten, dat je bijlagen via > Ga geavanceerd > de Paperclip moet uploaden. Dergelijke bijlagen zoals in post 13 zijn vrijwel altijd ongeldig.

Ook weer vreemd, want eerst staat er niets onder en nu wel. Het spookt op dit forum.
 
Laatst bewerkt:
Offtopic
Nee dat weet ik niet, ben mijn weg nog een beetje aan het vinden hier.
Ik ben nog geen anderhalve dag lid op dit forum.

Maar geen probleem als ik u niet beval ga ik wel weer.
 
Maar geen probleem als ik u niet beval ga ik wel weer.
Dat zijn jouw woorden. "Ik ben nog geen anderhalve dag lid op dit forum." Zo begint iedereen. Bedoeling is dat je wel eerst goed de vraag/probleem leest en dan antwoord. Als ik één antwoord geef heb ik wel tien topics gelezen en een uur naar oplossingen gezocht als dat nodig is. Daar leer ik zelf iedere keer van. In de Excel sectie is het altijd leuk om de topics te volgen en uit te proberen. Ik zou dus nog even blijven, want dan leer je veel en kom je later verder.
 
Laatst bewerkt:
Dat zijn jouw woorden. "Ik ben nog geen anderhalve dag lid op dit forum." Zo begint iedereen. Bedoeling is dat je wel eerst goed de vraag/probleem leest en dan antwoord. Als ik één antwoord geef heb ik wel tien topics gelezen en een uur naar oplossingen gezocht als dat nodig is. Daar leer ik zelf iedere keer van. In de Excel sectie is het altijd leuk om de topics te volgen en uit te proberen. Ik zou dus nog even blijven, want dan leer je veel en kom je later verder.
Op zich wel triest als u zelf niet zoveel weet en veel op moet zoeken om iets te kunnen beantwoorden maar wel de arrogantie bezit een nieuw lid die Google daarvoor niet nodig heeft uit te kakken.
Ga zo door, u bent op de goede weg.
 
Laatst bewerkt:
Ja maar daarmee schakel je het hele programma uit. Ik wil alleen het icoon niet meer zichtbaar hebben. Het programma moet gewoon opstarten met Windows (doet het al) en dat zonder dat het icoon zichtbaar/toegankelijk is in het systeemvak of het hidden icon gedeelte.

Is het geen optie in die tool zelf om dat icoon te laten zien? en waarom is het zo belangrijk om dat icoon niet te moeten zien?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan