Stop die overdadige beveiliging en bescherming overal.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Weinig gedoe met beveiliging en schoonmaak. Dat probeer ik te zeggen.
En Linux heeft niet echt een register zoals Windows, dus vervuilen is er niet.

Ik weet niet waar jij dat plaatje vandaan hebt, ik zie het overigens niet eens zo goed, maar Linux is makkelijker dan men denkt.

En het Onderwerp: Stop die overdadige beveiliging en bescherming overal.
is het toch? Met een simpel commando kan je je hardware uitlezen, je temp en alles wat je wilt.
Dus geen proggies die je hoeft te installeren (wat ook weer troep in je register geeft) etc. etc.

ps. heb jaren terug aan een ouder iemand die nu 73 is, Linux Mint geïnstalleerd, Zelfs hij kan er mee overweg en hij is een digibeet
 
Laatst bewerkt:
Ach, er zijn wereldwijd op desktops net 1% Linux gebruikers, 6% OSX gebruikers en de rest Windows gebruikers, voor OSX wordt nu ook rommel gemaakt, wat een Linux derivaat is en ook veel voor mobiele apparaten zoals Android, wat ook een Linux derivaat is, als Linux distributies voor desktops 10% gebruikers zou hebben hadden die nu ook last van rommel.

Dus, haal die 99% over om een Linux distributie te gebruiken, via Helpmij alleen red je dat niet.:cool:
 
@femke, Vergelijk het met WordPress, hoe groter het markttaandeel, hoe interessanter voor vervelende mensen :eek:
 
Ja, dat is misschien allemaal waar, maar aan de andere kant is het best jammer dat men het niet eerst wil proberen, laat staan dat ze er vanaf weten. Computers koop je in de winkel toch altijd met Windows, dus ja (koppelverkoop). Of men koopt een dure appel die trouwens niet iedereen kan betalen. Dus als je een alternatief wilt, is het best eens leuk om daarnaar te kijken.

Verder heb ik geen aandelen, en wil echt niets "verkopen". Ik wil alleen mensen bewust laten worden van...
 
@Femke98
Mijn meer dan tien jaar oude laptop draait nog steeds op Linux!
Windows heeft jaren terug al afgehaakt.
Het doet wat het doen moet zonder allerlei fratsen die men voor een groot deel toch niet gebruikt.
Het is wat Femke ‘zegt’ ; de meeste computers worden verkocht met Windows!
De meeste kopers weten niet eens dat er ook nog andere OS -systemen bestaan.
Behalve de Apple-aanhangers dan. En waar is dat OS-systeem op gebaseerd?
 
Apple OSX en Apple iOS zijn een afgeleide van XNU, en dat is de acroniem voor X is Not Unix :D
 
@Fr@: Het leuke is (althans, eigenlijk is het niet leuk) dat als ik die reclame van C**lb** zie die vraagt welke laptop je wilt en dat hun hem wel hebben, ik altijd steevast zeg dat zij die niet hebben.
Is je computer of laptop traag? Wel ja, koop een nieuwe! Dat is wat ze promoten!

Ooit een nieuwe laptop gekocht bij een Tweaker; toevallig zag ik van de week hoe oud deze al weer is. Ik dacht een jaartje of 6 maar het is al 10 jaar. En hij werkt nog steeds als de beste op Linux Mint.
 
Is je computer of laptop traag? Wel ja, koop een nieuwe! Dat is wat ze promoten!
Je hebt het over een winkel, natuurlijk willen die verkopen, dit is bij elke winkel in elke branche ;) ;)

Misschien dat héle oude/uitgeklede pc'tjes problemen hebben met Windows 10. Maar een gemiddeld "multimedia" pc'tje waarin Windows 7 goed werkte doet het meestal prima met Windows 8 en Windows 10. Dus een pc die in 2009 is gekocht met Windows 7 zou het nu gewoon moeten doen met Windows 10. Hier heb ik zo'n oud pc'tje staan, kostte vroeger 399 Euro met Windows Vista, is nu 12 jaar oud en werkt prima met Windows 10. Zware software erop draaien gaat uiteraard niet.
Als er geen innovatie zou zijn dan werkte iedereen nu in Dos met WordPerfect, zonder internet.

In Windows komen twee werelden bij elkaar, in 2020 is de 2e versie van WSL uitgerold. Dit is de volledige Linux kernel (subsysteem in Windows). Alle verschillende tools zijn nu samengebracht in Windows Terminal. Via het menu in Windows 11 toch Linux :D

wsl.jpg
 
Laatst bewerkt:
Nou Bron mijn laptop, een Acer Aspire 3690 nog met Windows XP, kon ik al niet meer upgraden naar Windows 7.
Ben benieuwd hoe je W10 aan de gang kan krijgen op deze laptop. De specs hiervoor zijn iig al ruim onvoldoende.

Linux, BSD en OSX zijn gebaseerd op UNIX Is de 'fundering' van deze systemen.
 
een Acer Aspire 3690 nog met Windows XP, kon ik al niet meer upgraden naar Windows 7.
En waarom wilde dat niet? audio?
Heb een Intel P4 uit het jaar 0 met W10 kunnen installeren.
 
mijn laptop, een Acer Aspire 3690 nog met Windows XP, kon ik al niet meer upgraden naar Windows 7.
Zie mijn berichtje 48. Ik heb het over pc's vanaf Win Vista (niet over het nog oudere XP). Vista is al 13 jaar oud, tel daarbij op dat Win 10 nog 5 jaar support heeft en de pc gaat 18 jaar mee, wat natuurlijk onzin is omdat de programma's veeleisender zijn geworden.

Zonder innovatie geen vooruitgang.
 
Daarmee kan wat mij betreft op deze discussie sluiten. Is ook teveel off topic!
De vraag waarmee ik ben gestart is nl. “hoe ik het werken met mijn pc eenvoudiger kan maken”. Daar heb je eerder al naar mijn tevredenheid op gereageerd.

Alsnog mijn dank daarvoor ;)

Mvgr Fred
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan