Stop die overdadige beveiliging en bescherming overal.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Je bent uiteraard vrij in de keuze van een browser, iedereen heeft een persoonlijke voorkeur. Ik gaf alleen maar aan waarom ik Edge gebruik.
De voorstanders van Firefox hebben ook goede argumenten om FF te gebruiken, hetzelfde voor de Chrome gebruikers.

Als je (naast de Windows virusscanner) meer dan 1 virusscanner hebt geïnstalleerd, dan werkt dat pc-vertragend, dat is sowieso geen aanrader.
 
Uiteindelijk heb ik het volgende gedaan:

Windows Edge als standaard browser.

Verwijderd:
-Google Chrome
-Norton Security
-Malware Bytes
-Eset online scanner (dat was niet zo eenvoudig!)
-Firefox

Het automatisch uploaden van bestanden uitgezet voor:
-I-cloud (bestanden verwijderd in I-drive)
Hinderlijkvond ik het automatisch sorteren en in mappen zetten! Kon geen foto meer vinden.
Zet mijn foto's nu in Google drive

En niks geen automatische backup van Icloud. Dat doe ik dmv een externe HDD vanuit Windows 10

Al met al start de pc sneller op en loopt niet meer vast (Bleek scherm en niets meer functioneerde)

Met dank voor alle adviezen

mvgr Fred
 
Laatst bewerkt:
Windows 11 wordt uitgerold :D :D
 
Vreemd genoeg "zegt" Windows dat de PC niét aan de eisen voor W11 voldoet.

1e De aanwezige processor wordt niet ondersteunt
2e TPM 2.0 moet ingeschakeld worden.

Waarschijnlijk is dat laatste wel te doen.
Maar van de processor begrijp ik niet goed.
Dat is nl. een Intel Core i7-4470 CPU 3,4 GHz met 4 processorkernen.
Naar mijn idee moet dit toch voldoende zijn?

Is wel "off topic" maar toch.....
 
Met een simpele aanpassing in de Windows 11 Setup ISO is deze gewoon te installeren op een PC waarvan de Healthcheck zegt dat de PC niet voldoet aan de eisen voor Windows 11.

Zie:
https://www.youtube.com/watch?v=3MefwhL__Gc
 
Vreemd genoeg "zegt" Windows dat de PC niét aan de eisen voor W11 voldoet.
Microsoft heeft aangegeven dat dit een foutje is bij het detecteren van de hardware.
Installeren lukt denk ik wel. Lees eerst de paragraaf "Voldoet mijn pc aan de hardware-eisen?" op de SchoonePC website.
Bekijk ook de bijbehorende uitleg op YouTube.
 
De aanvulling van Lange Pier kan je oplossing zijn nadat je UEFI hebt aangezet. De key kan je met regedit toevoegen of op de volgende manier

Ga naar Start en klik met rechts op: Opdrachtprompt -> Uitvoeren als administrator
Kopieer/plak de volgende regel:
REG ADD HKLM\SYSTEM\Setup\MoSetup\AllowUpgradesWithUnsupportedTPMOrCPU /v 1 /t REG_DWORD

Dan de PC opnieuw opstarten en daarna Windows 11 installeren.
 
Simpel het bestandje appraiserres.dll uit de installatie ISO verwijderen.
Dan hoef je verder niet moeilijk te doen.
 
Dat werkt niet bij een upgrade, alleen bij een verse install, heb het geprobeerd en uit een ISO iets halen? hoe?
 
Dat heb ik op 2 PC's voor een upgrade gebruikt en dat ging prima.
Maak met Rufus een standaard installatie zoals Menno Schoone laat zien.
Open de USB in de verkenner en verwijder het genoemde bestand. (appraiserres.dll in de map Source)
Daarna de USB stick in de te upgraden PC plaatsen en Setup starten.

Zet bij de vraag erover wel de automatische updates uit.
Updaten kan je doen met Windows update als de installatie gereed is.
Uiteraard geef je ook aan dat je de bestaande bestanden en documenten wilt bewaren.
 
Laatst bewerkt:
Upgrade met of zonder behoud van eigen bestanden. Info op Microsoft website (met registry key zoals hierboven genoemd)

Microsoft geeft aan dat je "een andere manier" op eigen risico doet. Werkt alles bij toekomstige Win 11 updates?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb 1 PC van een versie Windows 11 installatie voorzien.
Op 2 PC's en een laptop een upgrade gedaan zoals hierboven al beschreven en alles werkt nog als voorheen, maar dan op Windows 11.
 
Laatst bewerkt:
Mijn pc draait (met TPM) op Win 11 :)

Zo kan je testen of TPM hardware in je pc zit (minimaal is versie 1.2 nodig voor Win 11).
- PowerShell als Administrator uitvoeren, typ dan (aan elkaar) Get-Tpm
- Kijk wat er bij ManufacturerVersion staat.

tpm.jpg
 
Laatst bewerkt:
Van de 2 PC's en de laptop die ik noemde gaf de Windows Healthcheck aan dat deze niet geschikt zijn voor Windows 11.
 
het stoort mij ook en het duurt meestal één maand voor ik een verse installatie naar mijn zin heb staan.
Er is geen enkele mogelijkheid om alle settings op te slaan en mee te nemen naar een ander computer .
win firewall laat toe een bestandje te trekken van de settings(maar overal één bestandje trekken) . triggers , services NOT!

moet je eens rechts klikken op computer en beheren kiezen kan je triggers zien, nu printer niet zo veel gebruikt wordt is het belangerijk dat hij zeer veel naar de wijzigingen van een printer gaat zoeken.

als je een touchscreen hebt en die werkt iets minder goed u kan dit niet zo éénvoudig af zetten (maar dan gaat die ai artificiele drol loops maken en loops op loops tot het systeem onderdoor gaat).

U wil niet weten ik heb een xp waar ik veel sneller op kan werken, gewoon geen internet op aanbrengen en je werkt 10x sneller.
Dat is helaas niet voor win10 die na enkele maanden geen internet totaal dol draait.

voor menus te zien moet je dan f10 gaan drukken ect .

Nu als je geen connectie hebt dan gaat hij help zoeken op internet :welke idioot verzint het .
Die tegels ook die telkens weer internet nodig hebben (dat als 10 of 100 werknemers starten met werken een overhead op het netwerk veroorzaken , vergelijkbaar met het nuteloze facebook )

Een windows pro waar spelletjes op staan ?
Naar mijn mening moet een pro of enterprised installatie naakt staan zonder derde producten zoals google seach or software die je toch nooit zal gebruiken en dan moet je uitzoeken hoe je die apps verwijdert en in sommige gevallen niet te verwijderen zijn.
 
XP 10 X sneller, fantastisch, als wat?
Mag je van de mods hier allemaal plaatsen wat nog knapper is.
 
@kenikavanbis Heb je ook positieve punten?
 
Toch jammer dat mijn antwoord genegeerd wordt. Met Linux hoef je dit allemaal niet te doen, geen schonnmaakproggies, geen weet-ik-allemaal.
Het kan zo simpel zijn en toch vind men het niet de moeite waard. Jammer.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan