• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Als zondag, som van aantal

Status
Niet open voor verdere reacties.

NielsVM

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 okt 2021
Berichten
2
Beste,

Ik ben iets aan het zoeken en vind het niet meteen.
Voor het aantal gewerkte weekenddagen van ons team ben ik op zoek naar een manier om deze automatisch te laten tellen.
Concreet:
In de A-kolom staan de dagen van de maand.
Vanaf C-kolom staat per kolom een personeelslid.
Als het personeelslid moet werken op een bepaalde dag zetten we daar een 1.
Dus ben ik op zoek naar een formule als er zondag staat in kolom A dat hij dan kijkt in de kolom per werknemer en zo de som maakt van alle 1'tjes die ingevuld staan bij zondag.

Wie kan helpen?

mvg,

Niels
 
Hallo Niels, welkom op dit forum.

plaats eens een voorbeeld excel-bestandje (geen plaatje)
 
Privacywetgeving
Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.
 
Dank voor de waarschuwing.

Welkom Niels, goede gewoonte is om een excel-voorbeeldje bij te voegen bij een vraag Voorkomt gokwerk of overtypen, en verduidelijkt vaak een hoop.
Omdat je nieuw bent heb ik een poging gedaan in bijlage. Misschien kunnen we daarop voortborduren.
 

Bijlagen

  • vb_NielsVM (AC).xlsx
    10,8 KB · Weergaven: 25
Dank voor de waarschuwing.

Welkom Niels, goede gewoonte is om een excel-voorbeeldje bij te voegen bij een vraag Voorkomt gokwerk of overtypen, en verduidelijkt vaak een hoop.
Omdat je nieuw bent heb ik een poging gedaan in bijlage. Misschien kunnen we daarop voortborduren.

Hey,

Alvast bedankt voor het voorbeeldje!
Dat is inderdaad wat ik zoek. Nu had ik 1 iets over het hoofd gezien.
Bij de dagen dat de medewerkers werken zetten we ofwel een S voor de ene zaal en een A voor een andere zaal.
Wat zou er moeten veranderd worden aan de formule waardoor dit werkt?
 
Welkom Niels,
gebruik niet de quoteknop(pen) maar + Reageer op bericht of Snel reageren (lege editor).
 
Welkom Niels, goede gewoonte is om een excel-voorbeeldje bij te voegen bij een vraag Voorkomt gokwerk of overtypen, en verduidelijkt vaak een hoop.
Blijkbaar gemist?
 
Ja het is weer even gokken, maar goed. Heb toch maar weer poging gedaan... verander de formule in:
Code:
=SOMPRODUCT((WEEKDAG($A2:$A25;1)=1)*((C2:C25="A")+(C2:C25="S")))
of:
=SOMPRODUCT((WEEKDAG($A2:$A25;1)=1)*(C2:C25<>""))
Zie ook bijlage.
 

Bijlagen

  • vb_NielsVM (AC2).xlsx
    10,6 KB · Weergaven: 22
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan