Sidebar overal hetzeflde

Status
Niet open voor verdere reacties.

femke98

Meubilair
Lid geworden
16 dec 2006
Berichten
6.660
Mijn webshop heb ik bijna zoals ik het hebben wil. Alleen is er een ding wat mij irriteert en dat is dat de sidebars niet overal op dezelfde plek staan.

Hier bijv. https://webshop.praktijk-havayah.nl/ en https://webshop.praktijk-havayah.nl/winkel/ staan ze links; ga je naar een onderdeel of product, staat de sidebar rechts.
Echt zo irritant! Ik wil ze allemaal links omdat de homepage die slider heeft met het menu aan de linkerkant. Dus dan moet het overal links staan, in mijn optiek ;)

Maar het thema heeft geen sidebars welke je kan verzetten van links naar rechts. Hoe kan ik dit oplossen? Is hier een css code voor of hoe dan?
Alvast hartelijk dank voor de hulp!

(ps. heb de makers van het thema gevraagd of ze dit niet kunnen maken of dat hun een oplossing weten, maar krijg geen gehoor tot zo ver)
 
Laatst bewerkt:
Ik denk niet dat iemand kan helpen want het rechter muismenu is uitgezet (waarom begrijp ik niet)
Via F12 zie ik wel html/css maar dan wordt het een zoekplaatje.
 
Probeer het eens met de volgende CSS-code (toevoegen in de customizer onder Extra CSS, of anders in een subthema):
Code:
.content-area {
float: right;
}
.widget-area {
float:left;
}

Als ik hem in de Inspector van Firefox zo aanpas, ziet het er zo uit:
Webshop.jpg
 
Tommy87: bedankt, ik ga het uitproberen, In je screenshot ziet het er goed uit!
Ik laat het weten!

want het rechter muismenu is uitgezet (waarom begrijp ik niet)
Tja, toch een klein beetje meer bescherming voor mijn teksten en plaatjes. Hoewel ik wel weet hoe ik de afbeeldingen (en dus mijn eigen maak, mijn eigen ik, mijn kunstwerken etc.) te pakken kan krijgen, hoop ik dat het mensen afschrikt.
 
ps. Ik krijg nu bericht van de makers van het thema; hij schrijft:

Hi @femke98,

Thank you for your query.

Please try adding this CSS code to Appearance > Customize > Additional CSS from dashboard.

@media only screen and (min-width: 992px) {
.woocommerce-shop.post-type-archive-product.woocommerce .widget-area {
float: right;
}
.woocommerce-shop.post-type-archive-product.woocommerce .content-area {
float: left;
padding-left: 0;
padding-right: 45px;
}
}


Hope that helps.

Ga ik ze allebei proberen.
 
Hoewel ik wel weet hoe ik de afbeeldingen (en dus mijn eigen maak, mijn eigen ik, mijn kunstwerken etc.) te pakken kan krijgen, hoop ik dat het mensen afschrikt.
Het schrikt alleen mensen af die weinig geen IT-ervaring hebben/ slecht kunnen Googelen ... Begrijp me niet verkeerd, ben wel voor bescherming van auteursrecht/intellectueel eigendom. Een v/d kids maakt dat ook en om daar van te kunnen leven moet je wel je inkomsten uit die rechten halen.
 
Het schrikt alleen mensen af die weinig geen IT-ervaring hebben/ slecht kunnen Googelen
Ik denk dat ik je niet helemaal snap?

nader inzien: oh zo, ja dan snap ik wel wat je bedoeld, maar dat wist ik natuurlijk al.
 
Laatst bewerkt:
Rechtermuisknop uitschakelen is echt een dikke no-go. Jij ben toch niet degene die bepaalt of afbeelding gekopieerd mag worden? Wat nou als ik deze zelf wil gebruiken, daar valt geen auteursrecht onder gezien dat over publieke verspreiding gaat.

Daarnaast blokkeer je ook zinvolle (hulp)functies die je in het contextmenu vindt. Ook niet handig!

Advies: Beveiliging uitzetten.
 
Laatst bewerkt:
ps. Ik krijg nu bericht van de makers van het thema; hij schrijft:



Ga ik ze allebei proberen.

Deze zal inderdaad wel werken, hij houdt in elk geval ook rekening met de weergave op mobiele apparaten. Dat deed mijn klein stukje code dan nog niet :) .
 
Ik ga dat niet hier opschrijven hoe makkelijk de copy beveiliging van oa R-muis te omzeilen is, lees je PB maar...

ik schreef toch al, ik weet het wel hoe of wat, andere misschien niet.

Aar: het is echt een no-go? Ik ga mij er eens in verdiepen. Bedankt voor je bijdrage.
 
Zeker een no-go.
 
Oké, ik heb het eraf gehaald. Heb overigens wat artikelen gelezen zonet en die geven ook aan dat het toch niet erg verstandig is.
Bedankt iedereen en nu ga ik de sidebar proberen hahahaha
 
sidebar van de maker blijft rechts staan.
sidebar van Tommy links. Dus die werkt! Top!
 
Tja, toch een klein beetje meer bescherming voor mijn teksten en plaatjes.
De meeste mensen die teksten en plaatjes van een andere website pikken weten wel hoe ze F12 in moeten drukken ;) ;)

Zelf gebruik ik Lightshot, daarmee zet ik een kader rond de foto en maak een screenshot van de foto (rechter muisknop niet nodig).
 
Laatst bewerkt:
Ik heb zelf onder mijn rechtermuisknop "schermafbeelding maken", maar die werkt dan niet ;) Maar je kan het natuurlijk ook met je toetsenbord doen, printscrn.
En verder heb ik Spectacle, proggie onder Linux.
 
Nu er toch meer over geschreven wordt: F12 kun je afhankelijk van de browser nog blokkeren net als de R-muis opties zoals ik bij Femke's website bemerkte, maar bij het voorbeeld dat ik Femke via een PB gestuurd had was dat niet zo. Als je het originele plaatje mag gebruiken dan is die meestal wel beter van kwaliteit dan de screenshot.
 
Laatst bewerkt:
F12 kun je afhankelijk van de browser nog blokkeren
Vraagje. Hoe doe je dit, in welke browser?

Als je het originele plaatje mag gebruiken dan is die meestal wel beter van kwaliteit dan de screenshot.
Dit klopt, oorzaak hiervan is dat een foto op een pagina meestal vergroot of verkleind wordt weergeven.
In de html via F12 is het linkje van de foto te vinden, dan heb je wel de oorspronkelijke foto.

Ah, ik heb het al gevonden (Javascript)
PHP:
// disable right click
document.addEventListener('contextmenu', event => event.preventDefault());

document.onkeydown = function (e) {
    // disable F12
    if (e.keyCode == 123) {
        return false;
    }
    // disable Ctrl Shift I
    if (e.ctrlKey && e.shiftKey && e.keyCode == 73) {
        return false;
    }
    // disable Ctrl Shift J
    if (e.ctrlKey && e.shiftKey && e.keyCode == 74) {
        return false;
    }
    // disable Ctrl U
    if (e.ctrlKey && e.keyCode == 85) {
        return false;
    }
}

Wel vervelend dat een hoop toetsen uitgezet moeten worden om het cross browser te maken.
Zelf zou ik nooit voor het uitzetten van toetsen kiezen, en ook niet voor het uitzetten van het rechter menu.
Er zijn altijd nog tools die in 10 minuten deze website leegzuigen (toolnaam begint met letters HT....)
 
Laatst bewerkt:
HtTrack heet die.
 
@Aar, geen voorstander om anderen op zulke ideeën te brengen. Beter zulke toolnamen niet te noemen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan