Printer verliest spontaan verbinding via USB

Status
Niet open voor verdere reacties.

Woluf

Gebruiker
Lid geworden
29 jan 2015
Berichten
27
Dag allemaal, Ik gebruik een Lenovo Mixx 520 12IKB met Windows 10 om via USB verbinding (via een USB HUB zonder voeding) foto's af te drukken met een DNP DP-DS620 printer. Zowel de tablet als de printer staan permanent aan en zijn ook permanent verbonden. Helaas verlies ik regelmatig de verbinding met de printer. De print-opdrachten worden wel goed verzonden en ook direct uitgeprint wanneer ik de tabel opnieuw opstart. Heeft iemand enig idee hoe ik dit vervelende probleem kan verhelpen? Alvast hartelijk dank!
 
Al geprobeerd de printer rechtstreeks op een usb-poort van de pc aan te sluiten en dus niet via een hub?
 
@srpchulp: Ik heb een een USB B naar USB C aangeschaft om de printer direct aan te sluiten. Dit ga ik testen!

@Lange Pier: Ik heb gekeken, maar instelling voor selectieve USB-onderbreking staat al uitgeschakeld. Dat zou het dus niet moeten kunnen zijn.

Ik hoop dat de directe verbinding het gaat oplossen. Lukt dit niet, dan kan ik nog proberen de printer en drivers te verwijderen en opnieuw te installeren (zoals hier: https://oip.manual.canon/USRMA-2857-zz-SS-nlNL/contents/dwi-apdx-cone-usb.html#06010020). Alles is trouwens up to date, dus daar kan het ook niet aan liggen.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan