PC start niet op/doet niets na upgrade

Status
Niet open voor verdere reacties.

Articcie2

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 okt 2021
Berichten
4
Goedenavond,

Ik heb onlangs een configuratie aangeschaft bij een bekende pc winkel als zijnde een upgrade voor een oudere pc.

Bestaande uit de volgende onderdelen:

Gigabyte A520M S2H - Moederbord
Gigabyte GP-GSM2NE3256GNTD - Solid state drive
AMD Ryzen 5 5600G - Processor
Kingston FURY Beast - 8GB Geheugen

de voeding die heb ik bewaard uit mijn "oude pc" dit is een 500 watt versie welke nog steeds in mijn oude pc goed draait.

Zodra ik de pc aanzet via de power knop op de behuizing, volgen er geen piepjes oid. De ventilatoren van de voeding en van de cpu cooler draaien heel even normaal om daarna gelijk terug te vallen naar een minimaal toerental. Beelscherm blijft zwart en er gebeurt niets meer. Uiteraard heb ik meerdere zaken getracht om het eea uit te sluiten.. allereerst de SSD eruit gehaald, ook zonder SSD zou er beeld moeten komen naar mijn idee, maar dat is dus niet zo. Het DDr geheugen bestaat uit 2 indentieke balkjes, deze heb ik los van elkaar in een bankje geklikt, maar dit maakt geen enkel verschil..

Mogelijk dan toch een kapotte voeding dacht ik.. deze terug gezet in mijn oude pc en daar werkt alles prima.. dus die is goed. Zou ik dan echt de mazzel(pech) hebben dat het Moederbord defect uit de doos is gekomen?

Ik hoop dat er nog iemand is die mij een tip kan geven om eea verder uit te sluiten.

In ieder geval een fijn weekend nog,

Groetjes Tom
 
Heb je een losse videokaart er in zitten?
Zorg er dan eens voor dat deze echt goed in z'n slot zit.
 
Er zit geen losse videokaart in, de processor heeft een ingebouwde gpu.. goed genoeg voor wat de pc moet doen.. als die het doet dan hé
 
Bios ondersteund deze cpu vanaf versie F13.
Weet niet of je weet welke de huidige biosversie is. Moeilijk te achterhalen als je geen beeld hebt en dus ook niet in je bios kunt komen.

Dan wordt het alsnog een poging met een losse videokaart.
 
Een losse videokaart heb ik niet.. ik heb de winkel een bericht gestuurd. Hopenlijk kunnen zij al dan niet tegdn vergoeding de bios update uitvoeren indien nodig. Alvast bedankt voor het meedenken. Zodra ik ietsje verder ben, post ik dat hier. Groetjes Tom
 
Goedemorgen, uiteindelijk is de opstelling terug gestuurd naar de winkel.. conclusie, moederbord defect. Deze is omgewisseld en daarna geüpgraded naar de laatste bios versie.. nu werkt alles weer.

Probleem opgelost! Bedankt voor het meedenken!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan