pc start pas na enkele minuten

Status
Niet open voor verdere reacties.

kevin90

Gebruiker
Lid geworden
24 aug 2009
Berichten
501
hallo

ik heb een pc configuratie amd cpu , msi moederbord , antec voeding , corsair ram geheugen en een amd videokaart ext.

nu is het zo dat de pc altijd goed gewerkt heeft maar vanaf vandaag is het zo dat ik de startknop indruk en de pc helemaal niets doet , pas na enkele minuten start deze gewoon uit zichzelf op

enig idee wat de oorzaak hiervan kan zijn ? zijn er mogelijkheden om iets uit te meten kwa voeding enzo ja hoe en welke waardes ?

( heb videokaart en bios batterij al eens verwijderd maar zonder succes )

dank u

mvg
 
Laatst bewerkt:
dus als ik het goed begrijp koppel ik de groene en de zwarte kabel van de atx samen en leg ik de voeding apart op en zal pc moeten starten ?
 
Hallo

Een 24 pin atx ---> pin 16 verbinden met com (gnd)

Een 20 pin atx --> pin 14 verbinden met com (gnd)

Mocht je twijfelen aan uw eigen kunnen ... laat dit dan testen door iemand met meer ervaring.

Peter
 
Laatst bewerkt:
test voldaan geen resultaat

nieuwe voeding geprobeerd , ook geen resultaat

nog ideeën ?

dank u
 
geprobeerd met voeding die er origineel inzit , antec ,
met de nieuwe voeding die ik geprobeerd heb corsair

het is precies nu als hij warm staat dat hij altijd meteen start
eens een half uur stil gestaan gaat hij pas na 10 minuten aan

dit was in het begin niet
dan was het altijd na een paar minuten pas
 
Hallo

Ik begrijp niet veel van uw uitleg , dus ... nog een poging.


Verbind de ps_on met gnd.

De voeding moet onmiddelijk opstarten , niet na koffiedrinken , als de zon schijnt , etc .... onmiddelijk.

Controleer de uitgangsspanningen voor de veiligheid met multimeter.

Onbelast zullen deze vermoedelijk wel iets afwijken , maar niet veel.

Nogmaals belast meten , terwijl deze dan in de p.c. is gemonteerd en aangesloten.

Slechte kontakten (overgangsweerstanden) in het netvoedingscircuit kan beletten dat de korte piekstroom voor opstarten niet kan worden geleverd.

Ander stopkontakt proberen , ander netsnoer of een defekt verdeelblok ????

Stopkontakt en verdeelblok zou je snel kunnen testen met iets die vermogen neemt .... stofzuiger o.i.d. ... geen l.e.d. bureaulamp , vermogen is te klein.

Mocht al het bovenstaande voor u chinees zijn .... laat dit doen door iemand met meer ervaring ... is zo'n 5 min. werk ...

Peter
 
beste

bedankt voor uw reacties , zonet nieuw moederbord gemonteerd en alles werkt weer prima
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan