• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Compound interest voorspeller

Status
Niet open voor verdere reacties.

ramon96

Gebruiker
Lid geworden
25 okt 2021
Berichten
12
hoi allemaal,

ik ben op zoek naar een formule die mij kan laten zien hoelang het duur met compound interest een bepaald doel te halen.

stel ik heb 5000 euro op mijn rekening. ik maak gemiddeld per week 15% winst. hoe veel weken duurt het dan bijvoorbeeld om mijn account naar 100.000 te krijgen.. ik kom hier op het moment even niet uit..:confused:

alvast bedankt.
 
22 perioden
Code:
=NPER(0,15;0;-5000;100000)
(let op: beide getallen, 5.000 of 100.000 moeten van teken verschillen (zie uitleg in de help)
 
Laatst bewerkt:
22 perioden
Code:
=NPER(0,15;0;-5000;100000)
(let op: beide getallen, 5.000 of 100.000 moeten van teken verschillen (zie uitleg in de help)


bedankt voor je bericht.
in mijn echte formule wil ik een gemiddelde winst per week gebruiken (deze word al berekend in de cel).
laten we zeggen in a1 staat de gemiddelde winst per week. hoe moet de formule dan zijn?
ook wil ik graag dat deze formule aftelt van weken. dus in dit geval 22 weken, en volgende week zou dit dan 21 weken zijn. hiervoor gebruik ik mijn huidige account balans die ook elke week zal veranderen. laten we zeggen dat deze in cel b2 staat
kunt u mij vertellen hoe de formule dan zou moeten zijn?
 
Laten we zeggen dat een voorbeeldbestand gemakkelijk zou zijn.:D
 
tja, een beetje gewrongen taal ...:rolleyes:
 

Bijlagen

  • nper.xlsx
    18,6 KB · Weergaven: 14
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan