• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Dropdown lijst verwijzend naar data op meerdere tabbladen

Status
Niet open voor verdere reacties.

bramgg

Gebruiker
Lid geworden
13 jul 2009
Berichten
19
Ik probeer een dropdown lijst te laten verwijzen naar klantdata verspreidt over meerdere tabbladen. De klantdata is m.b.t. kolommen en info identiek opgebouwd over de verschillende tabbladen, maar geordend op account manager per tabblad.

Nu wil ik 1 dashboard hebben waarin ik met een dropdown lijst alle klanten beschikbaar heb, en niet alleen de klanten van 1 tabblad. Zo zorg ik ervoor dat ik niet per accountmanager een apart dashboard heb.

Is dit mogelijk, en zo ja, hoe dan?

Alvast erg bedankt voor de genomen moeite!
 

Bijlagen

  • Helpmij voorbeeld 2.xlsm
    80,6 KB · Weergaven: 25
Ik zeg het nog maar eens een keer: Gegevens moet je niet over meerdere tabs te verdelen, houdt ze op 1 tabblad. Dan kan je vervolgens makkelijker overzichten maken.
 
Ben me niet zeker, maar volgens mij kan dat niet.
En hoe wil je het dan oplossen met de formules Vert.Zoeken.?
Maak van de bladen Kasper en Henk 1 Tabel. (verzamel de brongegevens in 1 tabel.)

p.s. jkpieterse was sneller
 
Ik zeg het nog maar eens een keer: Gegevens moet je niet over meerdere tabs te verdelen, houdt ze op 1 tabblad. Dan kan je vervolgens makkelijker overzichten maken.

Bedankt voor je antwoord. De reden dat het verdeeld is over meerdere tabs is omdat er meerdere personen tegelijk in werken. Als persoon 1 dan een filter aanmaakt, geeft dat conflicten met persoon 2 die een eigen filter wilt gebruiken. Destijds hebben we gekozen om de data te verdelen over meerdere tabs zodat elke accountmanager z'n eigen filters kan gebruiken en dit geen conflicten oplevert.

Gaandeweg is de file steeds verder uitgebreid en nu wil ik dus een dashboard maken. Maar als ik het goed begrijp is dit niet mogelijk/niet wenselijk met bestaande formules (VERT.ZOEKEN)?

Dan zal ik toch maar een aparte dashboard per accountmanager aanhouden.
 
Het kan wel, maar is (veel) ingewikkelder. Overigens zou je tegenwoordig ieder je eigen filter moeten kunnen hebben via dit menu:
2021-10-26_10-47-54.png
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan