• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

vermenigvuldigen

Status
Niet open voor verdere reacties.

remco1987

Gebruiker
Lid geworden
22 jan 2014
Berichten
92
Beste leden,

ik zit met een uitdaging...

in de bijlage heb ik een bestand met het volgende:

ik heb een standaard recept voor een taart van 26Ø soms maken we de taarten ook wel in andere maten (zie tabblad 2 "taart formule")
nu wil ik als C1 aangepast wordt naar gewenste formaat, hij verticaal zoekt in het tab "taart formule" en het recept vermenigvuldigd met de regels C2 tm C14. ook moet hij de vermenigvuldiging van D1 gebruiken, dat is de aantal taarten die gemaakt worden. als voorbeeld staat hij nu op 1 maar het kan ook zo zijn dat ik er 5 wil maken.

De formule moet rekening houden met C1=Ø20 en D1=5 in de formule. C4 tm C19 wordt dan A1*0,59*D1.

ik hoop dat ik het zo een beetje goed uitleg
 

Bijlagen

  • taart demo.xlsx
    85,8 KB · Weergaven: 18
zoiets ?
je subtotaal is een factor 1.000 te groot( gr -> kg)
 

Bijlagen

  • taart demo.xlsx
    92,4 KB · Weergaven: 23
ja top! dankjewel!

ps je was er vroeg bij vanmorgen! haha
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik ben benieuwd hoe het einddocument er dan uitziet? Bij een taart van 26cm komt op C21 1044 kg te staan?

Vanaf A33 kan ik het niet volgen.
 
vooral zwaar op de maag, nee moet het nog aan passen idd wat Cow18 zegt daar zit een fout in
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Is het mogelijk dat je een voorblad hebt met een selectie keuzen van in mijn geval lemon pistache taart en de gegevens in vult van de taart (zie bijlage)

dat ik dus niet als ik straks bijv 20 taarten hebt, moet zoeken maar dat ik een taart kan selecteren de diameter kan selecteren en de aantallen?

nu doe ik het dus allemaal bij recepten, het zou mooier zijn als het op een voorblad kan zodat het zoeken minder lastig wordt.
 

Bijlagen

  • taarten demo.xlsx
    89,2 KB · Weergaven: 15
Laatst bewerkt:
Daar zat ik ook aan te denken. Dat zou mogelijk kunnen onder gegevensvalidatie. Helaas ben ik daar geen expert in. Overigens moeten de cijfers natuurlijk wel kloppen. Valt mij ook wel een beetje tegen om dat voor elkaar te krijgen.

In C1 met > Gegevensvalidatie
Lijst
Bereik
Code:
='taart formule'!$A$2:$A$14

In B1 is aantal. Zelfde principe.

Code:
=TEKST.SAMENVOEGEN(C12+C13+C14+C15+C16;" ";"kg";" ";"±")
Die begrijp ik niet. Optellen van gram, st en ml, hoe kan dat?
 
Laatst bewerkt:
Bekijk dit voorbeeldje eens.
Met de formules: 'vert.zoeken' en 'verschuiving'
 

Bijlagen

  • Taarten demo-2.xlsx
    93,8 KB · Weergaven: 11
zooo dan, next level! dankjewel, mijn vrouw is er blij mee! en ik dus ook hahah ;-)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan