datum-probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

JEPEDEWE

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 jun 2006
Berichten
1.682
hallo,
ik schrijf:
sql = "SELECT DATA.id, DATA.CODE, DATA.Geattesteerd, DATA.KODE FROM Data WHERE DATA.KODE = '" & f!KODE & "' AND DATA.datum = CDate(" & CDbl(f!datalijst.Column(1)) & ")"
ik krijg hier een foutmelding:
Typen komen niet met elkaar overeen
het heeft met het onderdeel rond de datum te maken, maar wat doe ik fout

Bedankt
JP
 
Datums moeten tussen # tekens staan, geen aanhalingstekens
 
denk niet dat dat de oplossing is in deze syntax... ik gebruik die meerdere keren zonder # in mijn project...
Of ik heb het verkeerd

als ik vraag:
? f!datalijst.column(1) dan krijg ik: 1/10/2021
als ik vraag:
? CDbl (f!datalijst.column(1)) krijg ik
Fout 13 tijdens uitvoering
Typen komen niet met elkaar overeen
 
Laatst bewerkt:
JEPEDEWE,

probeer deze:

Code:
CDate(" & CDbl(Forms!f!datalijst.column(1)) & ")")

Gr. Cor
 
Ik weet niet op andere plaatsen, maar in SQL expressies moeten datums toch tussen #, je kan het volgende proberen:

Code:
AND DATA.datum = #" & f!datalijst.Column(1) & "#"

aangezien de kolom al een datum bevat hoef je dit volgens mij niet meer te converteren. Als de datum als tekst wordt gezien, kan je er nog een CDate tussensteken, maar Cdbl is volgens mij niet nodig.
Code:
AND DATA.datum = #" & CDate(f!datalijst.Column(1)) & "#"
 
Dit staat er origineel:

DATA.datum = #" & (f!datalijst.Column(1)) & "#"

Ik zoek op een datum 01/10/2021 en die wordt niet gevonden (alhoewel die wel degelijk bestaat) omdat hij dit interpreteert als 10/01/2021 en die datum komt idd niet in de database voor, vandaar de conversie
 
probeer misschien eens de datum in een amerikaans formaat te zetten met de format functie: format(f!datalijst.column(1),""MM-DD-YYYY")
 
veranderen van format heeft het probleem opgelost.... dikke merci
Meilsese groeten
JP
 
NoellaG,

Kan het verkeerd hebben, maar volgens mij moet je een datum tussen # # zetten als je een Server aanspreekt.

Anders kan CDbl volstaan om het probleem van Us/Eu datum op te vangen en hoef je dit niet tussen # # te zetten.

Anders is dit weer eens een leer moment.

Gr. Cor
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan