Access toepassing

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marcel4831

Gebruiker
Lid geworden
25 mei 2021
Berichten
21
Geachte,

Ik heb een combobox gemaakt met volgende elementen:
Code:
SELECT TblTijdstip.TijdstipID, TblTijdstip.Uur, TblTijdstip.IsInactive
FROM TblTijdstip
WHERE (((TblTijdstip.IsInactive)=False));
Om een reeds geselecteerd tijdstip in een ander record niet terug te laten verschijnen heb ik het volgende event gemaakt.
Private Sub CmbUur_Click()
 DoCmd.SetWarnings False
    CurrentDb.Execute ("UPDATE TblTijdstip SET IsInactive = True WHERE TijdstipID = " & Me.CmbUur.Value)
    Me.CmbUur.Requery
    DoCmd.GoToRecord A_FORM, "FrmBestelling Klantenkeuze", A_NEWREC
    DoCmd.SetWarnings True
End Sub
Dit is de SQL van de query:
SELECT [TblBestelling Klantenkeuze].[Bestellingnr:], [TblBestelling Klantenkeuze].KlantID, TblKlanten.KlntVnaam, TblKlanten.KlntAnaam, TblKlanten.KlntMvnaam, TblKlanten.KlntWplaats, TblKlanten.KlntTlf, TblKlanten.KlntGSM, [TblBestelling Klantenkeuze].Datum, [TblBestelling Klantenkeuze].TijdstipID, TblTijdstip.Uur, [TblBestelling Klantenkeuze].Gewicht, TblKlanten.Actief, TblKlanten.[Leveren/Afhalen]
FROM ([TblBestelling Klantenkeuze] LEFT JOIN TblKlanten ON [TblBestelling Klantenkeuze].KlantID = TblKlanten.KlantID) INNER JOIN TblTijdstip ON [TblBestelling Klantenkeuze].TijdstipID = TblTijdstip.TijdstipID
ORDER BY [TblBestelling Klantenkeuze].[Bestellingnr:];

De constructie werkt perfect.
Als ik echter een andere datum invoer kom ik op dezelfde TblTijdstip terecht, zodat ik reeds eerder gebruikte tijdstippen niet meer kan selecteren.
Kunt U me een hint geven om per datum een selectie te maken?
Ik had een idee om op het ogenblik dat ik een nieuwe datum kies er een copy van een originele tabel aangemaakt wordt zodat ik per datum een unieke tijdstiptabel krijg. Er zou dan wel een controle moeten ingebouwd zijn dat ik niet telkens een nieuwe TblTijdstip creëer als er een volgende keer eenzelfde datum wordt gebruikt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Verplaats van website maken naar acces.
 
In een DateTime veld wordt datum + tijd opgeslagen, dus sla de datum op in hetzelfde veld als de tijd. Bij het lezen van "steeds een copy maken van de originele tabel" krijg ik spontaan koude rillingen, maar dat zal wel aan Halloween liggen :d
 
Kunt U een voorbeeld geven hoe ik dat moet organiseren want de wijzigingen die ik probeerde uit te voeren werken niet.
 
Plaats de code in #1 tussen codetags voor de leesbaarheid en plaats de database hier. Wel even zippen anders kan je het niet plaatsen.
 
combinatie van datums en tijdstippen

@OctaFish,

We hebben in juni dit jaar goed samengewerkt om een oplossing te vinden voor een probleem dat ik toen niet kon oplossen maar dank zij Uw raadgevingen ben ik tot een goed resultaat gekomen.
Kan ik een nieuwe vraag rechstreeks naar U sturen of zijn er bepaalde criteria waaraan moet voldaan worden?
 
Laatst bewerkt:
Als je op een openbaar forum zit dan is het niet netjes om je tot 1 helper te richten. Wat is er moeilijk aan om even jouw database hier te plaatsen? Dan kunnen anderen er ook op reageren of er iets van leren.
 
Ik kan me best voorstellen dat U het niet prettig vindt dat ik iemend anders probeer te benaderen. OctaFish heeft me vorige keer uitstekend geholpen zodat ik een oplossing kon introduceren, terwijl de antwoorden die ik van U kreeg voor mij totaal onbruikbaar waren.
Misschien helpt het als ik de vorige conversatie met OctaFish terug opstart.
 
Marcel4831,

Misschien is uw code niet duidelijk voor het probleem, daarom vraagt men om uw database te plaatsen op het Forum.
De database moet dan ingepakt worden met WinZip om op het forum geplaatst te kunnen worden, even op het internet kijken hier naar.

Als u een reactie krijgt van helpers en u begrijpt deze niet, vraag dan door.

Nu vraagt u naar OctaFish om u te helpen, is uw goed recht, maar hierbij zullen andere helpers afhaken.


Gr. Cor
 
DB zip file

Hierbij stuur ik U de file waarmee ik een probleem heb.
 

Bijlagen

  • Bestelling en verkoop.zip
    755,7 KB · Weergaven: 18
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan