Keuzelijst of keuzelijst met invoervak

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tonyony

Gebruiker
Lid geworden
9 feb 2017
Berichten
47
Wanneer gebruik je best een keuzelijst, wanneer het best een keuzelijst met invoervak?
Heeft dit consequenties met hoe later met de data om te springen?
 
een keuzelijst neemt meer plaats in op het formulier, maar je kan ook instellen dat er meerdere elementen kunnen gekozen worden. Bovendien kan je gemakkellijk meerdere kolomen in dezelfde lijst control tonen.
En combobox neemt minder plaats in en is duidelijker af te lezen, maar je kan slechts 1 item kiezen en slechts één kolom tonen. Als je meerdere kolommen op het formulier wil zetten moet je aparte tekstvakken hiervoor maken en deze opvullen met de extra kolomwaardes.
 
OK. Bedankt Noëlla,
Dus, als ik aan een project meerdere samenwerkende partijen wil hangen en vervolgens een bijbehorende rol wil geven (deze laatste kan wisselend zijn per project) werk ik best met keuzelijst met invoervak?
 
een subformulier met daarop een combobox voor partij en een combobox voor de bijbehorende rol voor elk record
 
Tonyony,

het is ook mogelijk om met een keuzelijst te werken.
Om eventueel ruimte te besparen kan je de keuzelijst zo maken dat deze lijkt op een keuzelijst met invoer vak.

Met twee knoppen en wat code om de keuzelijst te vergroten en te verkleinen gaat dat wel lukken.

Gr. Cor
 
Dus, als ik aan een project meerdere samenwerkende partijen wil hangen en vervolgens een bijbehorende rol wil geven (deze laatste kan wisselend zijn per project) werk ik best met keuzelijst met invoervak?
Niet noodzakelijkerwijs. Ik gebruik vaak Keuzelijsten als vervanging van een doorlopend formulier. Om maar eens een andere toepassing te noemen.
Met een keuzelijst kun je meerdere waarden selecteren, en die in één keer toewijzen aan (in jouw geval) een rol. Of andersom. dat lukt met een keuzelijst met invoervak niet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan