• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Zoekbare drop-down lijst

Status
Niet open voor verdere reacties.

bramgg

Gebruiker
Lid geworden
13 jul 2009
Berichten
19
Ik probeer de dropdown in mijn dashboard zoekbaar te maken. Momenteel staan klanten niet op alfabetische volgorde wanneer gesorteerd o.b.v. omzet potentie. Dit zorgt ervoor dat het irritant is om de klant te zoeken in de dropdown.

Ik wil deze dus zoekbaar maken. Ik heb een aantal tutorials geprobeerd maar ik krijg het niet werkend. VBA heb ik nog niet geprobeerd.

Ik weet dat het mogelijk is door gebruik van formules ZOEKEN, ISGETAL, FILTER, UNIEK EN SORTEREN. Ik heb o.a. deze tutorial geprobeerd maar ik krijg het niet voor elkaar: https://www.youtube.com/watch?v=Z-h2UER3b_0

Kan iemand mij hierbij helpen? Alvast bedankt!
 

Bijlagen

  • Helpmij voorbeeld 2.xlsm
    50,5 KB · Weergaven: 21
En welke versie van Office gebruik je?
 
Wat lukt er dan niet met de uitleg van Leila?
 
Als ik alles stap voor stap volg dan krijg ik overal 'niet gevonden'. Of ik zoek op de eerste 3 letters van een klantnaam, en dan geeft de cel een compleet andere naam weer, waarin die 3 letters niet staan. Het is lastig uitleggen omdat ik niet het originele document met klantdata kan delen.

Ik ben elke keer uren bezig met zoeken, proberen, opnieuw zoeken, iets anders proberen. Echter, als ik het hier neerleg heb ik binnen een mum van tijd een antwoord wat werkt.
 
In deze uitgewerkt wat Leila liet zien voor wat betreft de zoekbare lijst:
Bekijk bijlage 360381

Heel erg bedankt. In jouw versie werkt het perfect. Zet ik het dan weer naar mijn versie met de data dan geeft elk zoekresultaat 'Niet gevonden' aan. De formule is identiek maar toch wilt het niet meewerken. Elke waarde wordt niet gevonden.

Wat ook vreemd is, is dat ik een pop-up krijg om een Excel bestand te selecteren en de waarden bij te werken als ik na het invoeren van de formule op enter druk. Dit heb ik niet eerder gezien bij het invoeren van een formule.
 
Laatst bewerkt:
Daar kan ik zonder je document helaas niet zoveel over zeggen.
Misschien heb je de formules gekopieerd waarbij de naam van het document waaruit werd gekopieerd automatisch is toegevoegd.
 
Daar kan ik zonder je document helaas niet zoveel over zeggen.
Misschien heb je de formules gekopieerd waarbij de naam van het document waaruit werd gekopieerd automatisch is toegevoegd.

Ik heb de formule nogmaals gecheckt en aangepast waar nodig. Nu werkt het wel, heel erg bedankt!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan