USB poorten werken niet naar behoren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Frans1961

Gebruiker
Lid geworden
29 mrt 2021
Berichten
18
Ik heb een Acer Aspire TC-885(DHC) moederbord V:1.1 en van de een op de ander dag zie ik geen externe HD meer als ik deze aansluit op een van de USB poorten,
...

Windows 10 x64
...

Ik heb al heel veel geprobeerd.
Controlers verwijderd, gezocht naar updates en een PCI kaart met extra US poorten ingestoken, maar het probleem blijft.

Alle poorten geven wel stroom, ik kan dus wel een toetsenbord werkend aansluiten, of een USB lampje/ventilator.
Maar zodra er iets van een eigen harde schijf of geheugen in zit, dan kan deze wel opladen, maar wordt de inhoud niet zichtbaar in de verkenner.

Nieuwe partities aanmaken heeft ook niet geholpen.

Alles wat ik wil aansluiten, werkt wel gewoon op een andere pc.
Ik kon op het moederbord ook geen reset jumper vinden.

Ik heb de PC al terug gezet naar fabrieksinstellingen en Windows opnieuw geïnstalleerd, maar toto toe allemaal nog zonder resultaat.
Een kennis heeft ook iets geprobeerd in het register (regedit) maar ook dat had niet het gewenste resultaat.

Wie heeft er nog een idee?
 
USB poorten

Hoi Lange Pier,

De schijf of USB stick is wel zichtbaar in Commander.
Maar ik heb een Kobo Ereader en deze is ook daar niet zichtbaar.
Ik heb deze ook een keer terug gezet naar fabrieksinstellingen zonder resultaat.
Ook een andere ereader wordt niet gezien in verkenner of commander, wel bij veilig uitwerpen.
De ereader is wel zichtbaar op een andere pc

groet
Frans
 
Laatst bewerkt:
Tool 2x gebruikt zojuist maar helaas niet het gewenste resultaat.
Ik zal morgen de ereader nogmaals opeen andere pc aansluiten en kijken of deze daar wel een schijfletter krijgt.
Want hier zie ik alleen maar dit, waar schijf 2 dan de ereader moet zijn.
Schijfbeheer.JPG
 
Helaas

Goedemorgen,
beide sites met tools bekeken en enkele tools uitgeprobeerd, maar zonder resultaat.
Wel nog even de ereader aangesloten op de andere pc, en daar zag ik dat er wel een partitie aanwezig was.

Schijfbeheer2.JPG

Ik kan ook de sleutels niet uit het register verwijderen?? Ook niet als ik machtigingen aanpas.

Ik had het als opgelost aangevinkt omdat ik er hopeloos van wordt.
Het enige wat ik kan bedenken is om de boeken maar via de andere pc op de ereader te zetten.
Bedankt voor zo ver.
 
Aangezien je met meerdere apparaten problemen heb met die usb poort(en).
Lijkt mij er een vervuiling van de windows database voor je usb device library.
Je controllers opnieuw installeren heeft dan ook nagenoeg geen effect.

Je kan die database opschonen met usbdeview.
Wellicht nog het proberen waard.
 
Hi, ik heb het verkeerd vermeld, alleen de ereader doet het niet.
Sorry
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan