opslaan als outlook-contactpersoon

Status
Niet open voor verdere reacties.

kataluna

Gebruiker
Lid geworden
8 apr 2021
Berichten
5
zit best met nog heel veel vragen over access.
Maar ik zal beginnen met de eerste...
Als ik het template contactpersonen download en gebruik dan kan ik elke contactpersoon met een simpele druk op de knop toevoegen aan mijn outlook-contactpersonen
Helaas krijg ik deze knop, net als de macro "opslaan als..." in een eigen gemaakte database niet aan de praat.
Is er ergens een instelling die ik niet kan vinden?
 
Ik kan de gebruikte code en de database niet vinden.
 
Oei... ik zou helemaal niet kunnen zeggen waar ik die code moet vinden
Ik ben hier achter gekomen door de template "contactpersonen" te downloaden... als ik deze wil uploaden krijg ik een foutmelding: ongeldig bestand
als ik hierin de tabel contactpersonen open dan krijg ik links boven aan access het volgende icoontje
Bekijk bijlage 360413
als ik dan zelf een tabel maak en ik doe in het formulier de volgende macro toevoegen bij de gebeurtenis "na bijwerken":
Bekijk bijlage 360414
dan werkt dit niet
 
Dan werkt dit niet ... is wel een erg summiere omschrijving om support te geven.

Misschien kan je jou database zippen en als attachment bij een volgende post bijvoegen.
Om je bijlagen te laten zien kan je best de knop 'ga geavanceerd gebruiken' want de knop voeg afbeeldingen toe werkt hier niet goed.
 
Dergelijke bijlagen zijn vrijwel altijd ongeldig en niet zichtbaar. Volgende keer uploaden via de editor > Ga geavanceerd (rechtsonder) > Paperclip etc. etc. Bij voorbaat dank.
 
Ok, ik ben morgen weer de hele dag bezig met mijn db dan ga ik proberen zippen en uploaden
 
upload

Ik hoop dat het gelukt is..
In bijlage het gezipte bestand en nogmaals de fotos

In mijn db kan je de tabel klanten en de tabel contactpersonen (deze komt uit de template) zien
Als je aan de tabel contactpersonen een record toevoegt kan je dit via het knopje (foto8) toevoegen aan outlook-contactpersonen, doe je een nieuw contact maken via het formulier dan staat op het formulier een knop "toevoegen aan..." en deze werkt ook.

Graag zou ik willen weten hoe dit werkt want ik krijg dit niet klaar in mijn eigen tabel klanten
 

Bijlagen

  • DWG2.zip
    1,1 MB · Weergaven: 15
  • Schermopname (8).png
    Schermopname (8).png
    13,1 KB · Weergaven: 19
  • Schermopname (10).png
    Schermopname (10).png
    9,1 KB · Weergaven: 25
Laatst bewerkt:
kataluna,

moest even zoeken hoe dit werkt met een macro (hadden ze nooit moeten maken).

Een nieuwe knop maken en bij klikken kiezen voor opbouwfunctie voor marco bij klikken op de die puntjes ...

Zie screen afbeelding voor wat u mag invullen.

2021-11-01 (1).png

Gr. Cor
 
Hallo Cor,

Dit was idd wat ikzelf dacht de goede oplossing
Helaas werkt het niet zo eenvoudig precies
In de tabel contactpersonen is dit geen probleem, maar als ik naar mijn eigen gemaakte tabel KLANTEN ga en ik wil dat hierbij toepassen dan werkt het niet.

Daarom dacht ik dat de tabel misschien wel op een bepaalde manier zou moeten aangemaakt worden ofzo, heb al heel wat opzoekwerk hierover achter de rug maar kan het nergens vinden

gr kat
 
kataluna,

Importeer de tabel en het formulier uit de template "contactpersonen" in jouw Database.
Denk dat u de namen in de tabel niet mag veranderen of velden bijvoegen.

Doe dit in het formulier, dus alleen de naam van het Bijschrift.

Kijk of het dan wil werken, wel even eerst kopie maken.

Gr. Cor
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan