Eerste ziektedatum weergeven

Status
Niet open voor verdere reacties.

KimCP

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 aug 2021
Berichten
2
Goeiemorgen,

ik maak hier ruzie met access en dacht, ik vraag het hier even ;).

Ik heb een tabel ziektes, met een zkt_id, pers_id (gekoppeld aan een tabel personen met de namen), zkt_begin, zkt_einde, zkt_aantal dagen, zkt_briefje en zou ik graag een veld toevoegen om een verlenging aan te geven.

De bedoeling van het veld is om in een rapport de eerste begindatum van ziekte aan te kunnen geven.
Momenteel heb ik een maandrapportje met ziektes van die maand, maar ik zou dus graag indien het een verlenging is, hier de eerste ziektedatum zien.

Kan er iemand mij een beetje op weg helpen? Puur de eerste datum halen is niet zo moeilijk, maar soms is die persoon al een keer ziek geweest, maar is dit niet van dezelfde aaneengesloten periode.

Alvast bedankt!
 
Bij het zien van meerdere begindatums bij dezelfde persoon geeft toch aan dat hij/zij meerdere keren ziek is geweest?
 
Als een persoon meerdere keren ziek is geweest dan zijn er voor die personen meerdere records, elk met een ander zkt_ID neem ik aan. Een ziekte kan meerdere keren verlengd worden, dus je hebt hier een één op veel relatie. Creëer een nieuwe tabel voor de verlengingen met vrl_ID (PK), vrl_zktID (foreign key naar de ziekte tabel), datum start verlenging, datum einde verlenging en eventueel nog een opmerkingen veld.
 
@jacobsje: het is niet de bedoeling om te zien of hij meerdere keren ziek geweest is, maar om bij een verlenging enkel de begindatum weer te geven. Ik had het eerst zo staan, maar er werd gevraagd om het aan te passen. Daarom breek ik mijn brein erover ;)

@NoellaG: ik ga het zo eens proberen. Bedankt voor de tip!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan