Bootcamp niet meer zichtbaar bij het opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb het ook gevraagd op de bootcamp forum, updaten van de MacOS wordt gezegd maar nog niet bevestigd. Ik wacht nog op een antwoord daarop
 
Das iig geen CTRL+C....zoals je eerder schreef. En op de laatste video? (PS: ga nu echt verder met mij TV serie...)
 
Update: het werkt weer!
Het bleek dat ik (spontaan) geen bootable partitie meer had

de stappen gevolgd volgens de bootcamp forum van Apple:

in MacOS moest ik het volgende doen > Terminal openen

het volgende intypen:

sudo fdisk -e /dev/disk0

p (print)

setpid 4 (set partition id to 4, which is Windows)

07 (0C or 07 will both work)

flag 4 (make it bootable)

p (print)

w (write)

y (confirm write)


Heren bedankt voor de hulp!
 
@Lambout:thumb: goed werk!
Zoals ik je al vertelde had ik geen bootcamp ervaring, dus op dat gebied durfde ik niets zo maar te adviseren.

Hoe zag je het gemis ervan? Toch wel nuttig/leerzaam om te weten.
 
@route99 Geeft niet! Ik waardeer het dat je me hebt geholpen!

Ik zit normaliter voornamelijk op de Windows, nu wilde ik de partitie van bootcamp vergroten dus ben ik naar MacOS geswitched. Toen begon deze drama :D
 
nu wilde ik de partitie van bootcamp vergroten.
Mocht het je `interesseren`
Nooit doen in Windows.

Alleen in OS werkt het met betalend software.
Deze en geen andere gebruiken.
Paragon CampTune
PSG-3611-PEU-PL, single license

€ 24,95
Paragon CampTune is a specially designed utility that rearranges disk space on dual-system computers. It has a very simple interface with few buttons. To perform the resize with CampTune, there are only three basic steps:
- Run CampTune;
- Set the desired volume size by moving the partition boundaries;
- Perform the operation.
 
@daniel162, Top, bedankt! Het vergroten van de partitie zag er niet zo moeilijk uit. Helaas kan er dan een hele boel misgaan.
 
@Lambout,
Helaas kan er dan een hele boel misgaan
???
Het kan door uitvallen elektriciteit of het programma niet volledig zijn werk laten doen. Dat is blijkbaar meestal met alle software.
Ik heb nog nooit een probleem gehad met Paragon CampTune

Ik zou eens graag weten hoe het verkeerd is gelopen.
Ik zou me niet vergissen dat je Bootcamp partitie heb proberen te vergroten in windows met een of ander programma en daardoor je Bootcamp schijf niet meer zichtbaar was. Bootcamp partitie kan je niet vergroten in Windows, wel in OCX.

Als je foutloos te werk gaat kan er niets misgaan.
 
Dankje wel @ lange pier
@daniel162, je hebt me verkeerd begrepen. Ik bedoel dat het wel mis kan gaan als je het via de OS doet. Ik probeerde de partitie te vergroten via de MacOS, wat dus niet lukte
 
@Lambout,
Je probeerde de partitie te vergroten via de MacOS, maar je vertel niet hoe je het gedaan heeft en dat het niet lukte?
Zeker lukt het niet via Schijfhulpprogramma.
Prettige dag verder.
 
@daniel, Ik probeerde het dus met de disk utility app in de MacOS. Bij het herstarten kon ik dus niet meer in Windows komen. Ik heb de partitie toen teruggedraaid in de MacOS, dus uiteindelijk weet ik niet of het heeft gewerkt of niet.
Maakt nu niet zo uit. Wat ik ga proberen is de Paragorn Camptune die je niet suggereerde, bedankt daarvoor
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan