Hotspot geeft matig internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Maysun

Gebruiker
Lid geworden
22 nov 2014
Berichten
361
Voor mijn werk moet ik soms vanuit de auto/onderweg bijv. een Teams vergadering bijwonen (en tolken voor mijn klant). Tot dusver ging dit goed met gebruik van de Hotspot op mijn telefoon. Sinds een week of wat is het drama. De internetverbinding valt telkens seconden weg, het geluid is dan ook helemaal weg, of ik word uit Teams gegooid.

Provider Simyo beweert dat dit niet aan hun kan liggen omdat ik geen problemen heb met de 4G op de telefoon zelf.

Gaat om een Asus Swift 3 laptop, die ik met hotspot op Fairphone 3 verbind.

Hoe kom ik erachter waar het aan ligt en wat kan ik doen om de verbinding te kunnen garanderen?
 
Spoiler alert. Dat kun je niet.

Je kunt alleen zien wat jouw eigen apparaten doen, alles wat verderop in de keten gebeurt heb je geen enkele inzage in. En dat zijn nogal wat partijen. 4G provider, internet exchange, datacenters, microsoft, landlijnen tussen providers, etc.... En zelfs op de apparaten is het heel lastig om te achterhalen waarom iets niet werkt. Zou je al met een packetsniffer aan de gang moeten gaan.

Als het goed heeft gewerkt kun je eens gokken dat het aan teams ligt. Die streams lijken niet echt goed geoptimaliseerd. Dit is zeker merkbaar bij een wat tragere internetverbinding en meer deelnemers aan de meeting. Is ook niet gek. Vroeger hadden we altijd een 10 keer snellere verbinding vanuit onze server t.o.v. de pc's. Tegenwoordig hangt je device aan een 1GB interne lijn en proberen we alles over een 50MB datalijntje te proppen. Omgekeerde wereld en niet gek dat het soms hapert.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan