Koppeling van een tijdstip aan een datum

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marcel4831

Gebruiker
Lid geworden
25 mei 2021
Berichten
21
Geachte,

In bijdrage vindt U mijn DB in Access.
In de form "FrmBestelling klantenkeuze" kan ik een datum invullen en daarnaast een tijdstip.
Eenmaal het tijdstip gekozen, wordt het gegeven gestockeerd in de "TblTijdstip" en "Onclick()" wordt het gekozen tijdstip als "IsInactive' gezet zodat bij een volgende keuzemogelijkheid een eerder geselecteerd "uur" niet meer in de combobox verschijnt, kwestie van geen dubbele boekingen te genereren.
Het werkt perfect voor een(1) datum.
Als ik echter een nieuwe paralelle datum invoer kom ik in dezelfde "TblTijdstip" terecht zodat ik de tijdstippen voor de tweede datum niet allemaal terbeschikking heb.
Mijn vraag is:
Bestaat er een mogelijkheid om per datum een unieke "TblTijdstip" te genereren zodat er geen overlappingen kunnen gebeuren of moet ik een "TblTijdstip*" voorzien voor elke datum? Dat lijkt me echter nogal omslachtig.

M.v.g.
Marcel
 

Bijlagen

  • Bestelling en verkoop.zip
    755,7 KB · Weergaven: 19
Laatst bewerkt:
Verplaatst naar de acces sectie.
 
Geachte,

Ik heb Uw aanpassing even getest en het resultaat is niet wat ik voor ogen had.
De gebruikte tijdstippen worden niet altijd verborgen bij een volgend record.
Kunt U me wat meer toelichtingen geven omtrent de aanpassingen die U hebt uitgevoerd?

Hartelijk dank
 
Marcel4831,

Begrijp wat u voor ogen heeft. Als u bv voor twee klanten voor morgen een tijd wilt vastzetten dan wordt dit niet aangepast in de keuzelijst.

Dit vraagt wel een ingreep in de database, zou veel makkelijker in Excel kunnen zijn.

Wil wel een aanpassing maken, maar dat gaat wel wat tijd kosten.

Geef mij dan even een persoonlijk bericht.

Gr. Cor
 
Neemt U rustig de tijd, ik had graag een oplossing tegen 22 november.
Hartelijk dank bij voorbaat.
 
Marcel4831,

Het spijt me voor je, maar ik doe dit niet met een tijd druk achter mij.
Alle forum helpers doen dit vrijwillig en in de beschikbare tijd die ze daar voor hebben.

Zal dit dan ook aan andere helpers moeten over laten.

Gr. Cor
 
Hallo,

tot voor Corona gaf ik VBA lessen. Ik heb één van mijn lesvoorbeelden/oefeningen aangepast zodat het een beetje op jou situatie lijkt. Misschien kan het je ideeën geven of een methode aanreiken om jou probleem op te lossen. Opletten, in het voorbeeld wordt ADODB gebruikt, dus vergeet niet de referentie naar deze bibliotheek aan te zetten:
 

Bijlagen

  • ADODB_reference.JPG
    ADODB_reference.JPG
    41,7 KB · Weergaven: 16
  • Appointments.zip
    42,5 KB · Weergaven: 14
OK, kan je eens aangeven wat je ondertussen al zelf geprobeerd hebt, en waar je daarbij vast zit?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan