Foutmelding bij converteren van Access-query naar Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

19ton62

Gebruiker
Lid geworden
2 nov 2021
Berichten
7
Goedemiddag, ik poog al enige tijd een query in een database (in MS Office Professional plus 2016) te converteren naar een Excelbestand. Maar ik krijg steeds een melding "Kan het bestand (naam van de databse) niet vinden." Iemand enig idee wat er fout kan zijn?

Gr. Ton
 
Hoi Ton, ik heb ooit een dergelijke foutmelding gezien, en toen had de cursist per ongeluk importeren in plaats van exporteren gekozen.
Misschien iets meer info? Welke actie heb je precies gedaan?
 
Hallo NoellaG, ik zal morgen even iets meer details geven.
Dank voor jouw reactie.

Goedemorgen NoellaG,

Ik open een query in Access (MS Professional Plus 2016) op basis van een datumbereik. Vervolgens klik ik op 'Externe gegevens'-'Exporteren naar Excel-werkblad'. Dan accepteer ik de voorgestelde bestandsnaam (inclusief pad) en bestandsindeling (*.xlsx).
Ik krijg dan de volgende melding: "Kan het bestand...............niet vinden." Op de plaats van de puntjes staat dan het pad waar de database staat. Dat pad klopt gewoon.

Gr. Ton
 
Laatst bewerkt:
Zou nochtans moeten kunnen werken. Laat je query eens zien.
 
Hallo, ik kan de query niet laten zien. Als ik hem namelijk vanuit de DB kopieer naar een lege DB, dan gaan alle criteria weg. En in de DB staan vertrouwelijke gegevens. Die kan ik derhalve niet delen. Ik zal trachten uit te leggen hoe de query eruit ziet.
In 'velden' staan de benamingen van de betreffende tabel (slechts 1 tabel).
In 'Tabel' staat de naam van de brontabel.
In 'Criteria' staat bij 1 veld "MB/MS", bij een tweede veld "Between [Voer begindatum in] And [Voer einddatum in]".
De query werkt prima in de DB. Alleen het exporteren naar Excel dus niet.
Ik hoop dat dit enige duidelijkheid verschaft.
 
Dit komt volgens mij omdat je criteria gebruikt, daar kan Excel niet mee overweg.
 
Sommige andere queries met criteria kunnen weer wel geexporteerd worden.
 
Het gaat om de criteria waarbij een invoer nodig is, zoals de datum.
 
Hallo, ik kan de query niet laten zien. Als ik hem namelijk vanuit de DB kopieer naar een lege DB, dan gaan alle criteria weg. En in de DB staan vertrouwelijke gegevens.
Ik vraag om de query, niet de output.
 
Je hebt gelijk, ik vergis me. Als je vanuit Excel een query met criteria aanroept gaat het mis.
 
@Ton: ik kan je foutmelding niet reproduceren. Is het mogelijk om of een screenshot van elke stap die je maakt en de foutmelding te plaatsen? Of een uitgeklede versie van je applicatie te plaatsen zodat we de fout kunnen reproduceren?
Wat je zelf eens kan proberen: maak een copie van de query en zet daar vaste criteria in voor begin- en einddatum. Probeer eens of je dan dezelfde error krijgt.
 
Net als noella kan ik het dus ook niet reproduceren (mocht je dat nog niet door hebben). Daarom vroeg ik ook om eens te beginnen met de SQL code (nu explicieter benoemd) van de query te posten. Die heeft niets met de data te maken, maar alles met waarom het niet werkt.
 
Goedemorgen, sorry dat ik even niet heb gereageerd.
Ik heb besloten om het op een andere manier te doen. Daarmee kan mijn post afgesloten worden.
Dank voor alle feedback.
 
succes, maar ik ben wel benieuwd hoe je het dan opgelost hebt. Noem het vrouwelijke nieuwsgierigheid :D
 
Hallo NoellaG, ik heb een rapport aangemaakt in Access. De getallen die daar vermeld staan zet ik dan handmatig over naar Excel. Dat is op zich prima te doen. Goed weekend.
 
Behoorlijk omslachtige weg, zeker in het licht dat het simpel op te lossen moet zijn. Maar ja, als je daar niet op kan/wilt wachten of geen zin hebt om voor ons geschikte data aan te leveren, houdt het voor ons uiteraard ook op.
 
Als je dan toch een rapport heb, kan je daarop via rechter-muis-knop ook exporteren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan