Ubuntu wordt niet herkend door PowerShell in Windows 11.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Katz85

Gebruiker
Lid geworden
14 mrt 2009
Berichten
64
Ik ben redelijk lang bezig geweest om Ubuntu onder Windows 11 werkend te krijgen. Hier ben ik aardig wat linken en handleidingen voor doorgegaan. Ik zie even door de bomen het bos niet meer.:confused::(

Nu gebeurd het vreemde, de installatie vanuit de officiële"Ubuntu" daar kon ik hem eindelijk installeren, zowel mijn eigen account als een root account. Het hele vervelende is dat zowel de en Powershell, normale versie, 7 daar lijkt hij heel Ubuntu niet te herkennen en dus ook niet wil opstarten. (hoort en is zeer wenselijk wel te werken op deze manier.:eek:

Wat zie ik over het hoofd? Ik wilde de middag zo graag positief afsluiten.:rolleyes:

Zie bijgevoegde screenshot:

Schermopname (2).png

Schermopname (3).png
 
Wat wil je precies bereiken met dit commando?

Ik denk dat je meer aan deze stappen hebt:
https://ubuntu.com/wsl (scroll omlaag)
 
Het lijkt alsof je Ubuntu al geïnstalleerd hebt....
Tja... maar imho zo te zien wel een command-line versie ziet plaatje uit de MS Store.. had je dat gelezen?

Als je wel een desktop erbij zit zou je de startx code kunnen proberen, maar gezien het plaatje uit de MS Store???
Code:
startx

attachment.php
 

Bijlagen

  • afbeelding_2021-11-02_152508.png
    afbeelding_2021-11-02_152508.png
    27,5 KB · Weergaven: 84
Ik begrijp je reactie eerlijk gezegd niet helemaal, de startx code heeft hier niks mee te maken (werkt overigens ook niet). De installatie van Ubuntu komt uit de store, dat klopt.

Maar dit mag ook het probleem niet zijn, of je hem nou handig installeert via PowerShell of een alternatieve manier.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
@ Katz85 Er staat toch heel duidelijk in de store dat dit een Ubuntu is waarbij je alles via command line utilities moet uitvoeren....
Dus: Er is standaard geen desktop geïnstalleerd, dus krijg je een standaard command-line Ubuntu versie voor je neus...
Als startx niet werkt dan is er imho iig geen desktop geinstalleed die daar mee zou starten, maar ik weet vrijwel zeker dat er geen enkele desktop geïnstalleerd is.

Ik kan op basis van wat ik van jouw plaatjes zie en wat de Windows Store ook mede deelt in het plaatje geen andere conclusie trekken.

Dus ga op zoek naar de desktop die je wenst.... en installeer die: Zoals een van deze.... Gnome, KDE, Xfce (lichte desktop), Mate, Cinnamon, etc....

PS: Kun je mijn quote weghalen... net erboven staat alles al, dit maakt het forum zo ontzettend rommelig. Als je direct op et laatste antwoord reageert is het prettig om het "Snel reageren" vak of het "Reageer op bericht" knopje/button te gebruiken en iig niet de quote knop.
 
Laatst bewerkt:
heb je die link wel doorgenomen die ik je gaf via persoonlijke bericht? Daar zie je hoe je Linux n virtual machine kunt installeren, met plaatjes erbij.

Maar goed, doe een dualboot (!) en je bent met 5 minuten klaar.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan