Windows xp laptop gezocht

Status
Niet open voor verdere reacties.

wilri

Gebruiker
Lid geworden
3 jul 2009
Berichten
508
om mijn oude bridge oefenprogramma te kunnen spelen heb ik een windows xp laptop nodig. wie heeft er eentje liggen waar hij niks mee doet?
 
Heb je al geprobeerd om dat programma op Windows 10 te draaien? Windows XP moet je echt niet meer gebruiken.
 
Uiteraard maar dat werkt niet. Op een xp laptop ga ik standalone spelen.

Ik heb contact gehad met de leverancier en die zegt dat de nieuwere os niet werken met de oude cd roms
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik neem aan dat het zonder internet verbinding werkt?
Dan kan je Windows XP wel gebruiken. Eventueel kan je op Windows 10 ook een VM (Virtual Machine) met Windows XP installeren.
 
kan ik op een windows 7 laptop windows xp terug zetten?
 
Hallo

"kan ik op een windows 7 laptop windows xp terug zetten? "

Uiteraard.

Controleer natuurlijk vooraf of je wel alle benodigde drivers voor de chipsets hebt.

Audio , lan en wlan en videochipset zijn meest voorkomende probleem gevallen.

Je zou kunnen controleren wat er momenteel onder W7 is geinstalleerd van drivers en kijken of je deze ook vindt voor xp , of ... bij fabrikant merkloze "windows 7 laptop " kijken voor eventueel bestaande xp drivers.

Je kunt natuurlijk de gok wagen om te kijken wat er wel korrekt wordt geinstalleerd , en enkel de niet werkende drivers achteraf opzoeken.

Peter
 
Laatst bewerkt:
dank zover , ik heb nu een VMware workstation geinstalleerd met xp en van mijn oude pc de produktcode ingevoerd maar die geeft een foutmelding.
op de oude pc was xp uiteraard voorgeinstalleerd.
wat kan ik nog doen nu?
 
maar het is een bridge oefencd rom die wel werkt op een 32bits oude pc. en dat, zegt men, kan ook op de laptop met een VMware workstation.
het probleem is de activatie van windows xp met een legale produktcode.
dus wat kan ik doen om windows xp te activeren ?

de helpdesk van microsoft kan niet helpen
 
Laatst bewerkt:
kijk op marktplaats of beter nog, op Tweakers naar een oudere met xp.
Ben je van dit gesodemieter af.
Dat zou ik doen.
 
dat is al geprobeerd helaas maar zonder resultaat, dank voor de tip
 
Of bij de kringloop, staan ze af en toe ook.
Vrijwel altijd << 25 euro.
 
Zal eens gaan zoeken in de voorraad, volgens mij ligt er nog ergens een Acer Aspire 5315. (zal waarschijnlijk wel pas in de loop van de week zijn)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan