Formulier in enkel toevoegen status

Status
Niet open voor verdere reacties.

Johgs

Gebruiker
Lid geworden
19 mei 2011
Berichten
337
Ik heb een formulier dat feitelijk een kopie van een ander formulier is met enkel wat wijzigingen in de selectiecriteria in de onderliggende query en wat aangepaste verwijzingen voor een aantal velden die automatisch worden ingevuld. Origineel en een andere kopie werken prima en laten eerder ingevoerde records (met dezelfde datum als selectie) keurig laten zien. met de kopie in kwestie is enkel toevoegen mogelijk, dit terwijl de onderliggende query in gegevensblad modus keurig de gewenste records laat zien.

Deze kopie lijkt dus in enkel toevoegen modus (het is een doorlopend formulier met dus meerdere records). Alle mogelijke instellingen nagelopen maar vind nergens iets wat dit kan veroorzaken. Ook als het formulier wordt gestart vanuit de lijst formulieren is enkel toevoegen mogelijk. Het betreft Access 2010. Zelfs met alle selectie criteria verwijderd start het formulier leeg op. Toegevoegde records blijven keurig zichtbaar maar zijn na afsluiten en weer starten onzichtbaar.
Ik ken dit fenomeen enkel bij starten formulieren vanuit een macro waarbij de wijze van functioneren instelbaar is in de macro.
 
Hallo, kijk eens in de design weergave -> formulier eigenschappen: waarschijnlijk is de Data Entry modus aangezet. Zet deze eigenschap op No.
 
Ik heb een formulier dat feitelijk een kopie van een ander formulier is met enkel wat wijzigingen in de selectiecriteria in de onderliggende query en wat aangepaste verwijzingen voor een aantal velden die automatisch worden ingevuld.
Zou zeker kijken naar de mogelijkheid om alle kopieën van het 'hoofdformulier' te verwijderen, en met één formulier te werken waarvan je bij het opstarten (doe je waarschijnlijk vanaf een ander formulier?) de parameters correct instelt. Dat scheelt een enorme berg werk als je later aanpassingen wilt maken in de berg formulieren. Ik pas althans veel liever één formulier aan dan 15 :).
 
Gegevens invoer stond inderdaad op Ja, helemaal overheen gekeken,vind het ook geen logische term want ook in de nee stand is invoer mogelijk. (onverklaarbaar ongelukje dat het gewijzigd was).

Zou inderdaad handig zijn 1 formulier te gebruiken maar het formulier zelf heeft ook enkele aanpassingen in de tekst die niet via datavelden worden aangestuurd. Daarnaast, met al 3 regels in de query per toepassing gaat het wel eenheel verhaal worden. Gelukkig zijn aanpassingen niet te verwachten.

Beiden bedankt.
 
Je kunt gegevensinvoer op meerdere manieren blokkeren :). Maar een formulier dat opstart met Gegevensinvoer kun je ook eigenlijk alleen het beste daarvoor gebruiken. Teksten aanpassen op een formulier kan ook zonder tabel. Kwestie van op het hoofdformulier de verschillende objecten opmaken bij het laden van het formulier. Voor een formulier gebruik ik doorgaans één query, waarvan ik de SQL aanpas vanuit het startformulier. Het formulier opent dus steeds met een andere SQL op dezelfde query. Die bron kun je ook doorgaans simpel genereren op basis van de functie van dat formulier. Althans: bij mij :).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan