Welke heeft voorkeur voor video editten/uploaden?

Status
Niet open voor verdere reacties.

jimvanderwoude

Gebruiker
Lid geworden
4 jul 2012
Berichten
60
Goedendag,

Mijn laptop was kapot gegaan en mijn ouders waren zo lief geweest om een laptop te kopen voor mijn verjaardag. Zij wisten alleen niet dat ik net begonnen was met video's maken op youtube in 1080HD kwaliteit. Hiervoor gebruikte ik mijn telefoon, maar ik vind het fijner om te kunnen werken met Adobe premiere pro op de pc. Na wat onderzoek te doen raak ik toch wat in de war en ben benieuwd naar jullie mening. Ik ben geen videomaker met 4k beeldmateriaal. Ik film mezelf voor mijn cliënten en edit hier en daar wat soundeffects of verschillende beelden.

De laptop die mijn ouders hebben gekocht is de Lenovo Ipad 3 15ALC6
CPU: AMD Ryzen 5 5500U 2.1 GHZ (Up to 4.1 GHZ)
RAM: 8GB
SSD: 512GB
GPU: Integrated (AMD Radeon)
Display: 15.6" FHD TN

Het is mogelijk om in deze computer het RAM geheugen op te graden naar 40GB en ik weet dat 16GB de sweetspot is voor video editten. Als ik het goed heb gelezen en onderzocht.

De laptop die mijn moeder heeft is de HP 15s-fq2019ns
CPU: Intel core i7-1165G7 (up to 4.7 GHz with Intel® Turbo Boost Technology, 12 MB L3 cache, 4 cores)
RAM: 12GB
SSD: 512GB
GPU: Integrated (Intel Iris Xe Graphics)
Display: (15.6 ")

Als er nog verder vragen zijn over de specs, zal ik hieronder de link zetten van de laptops:
https://www.elcorteingles...md-ryzen-5-8gb-512gb-ssd/
https://www.dominiovirtua...gb-ram-0195161757228.html

(Ik woon in Spanje dus vandaar)


Zij gebruikt haar laptop alleen maar voor e-mail en boekhouding en zou anders graag met die van mij willen ruilen als dat beter is. Mijn vraag is dus eigenlijk, welke van de 2 computers kan ik het beste gebruiken voor een het editten en uploaden van video's on youtube?

Als er nog vragen zijn, dan hoor ik het graag.

Alvast bedankt!

Jim
 
Adobe premiere is wel wat zwaar en overmoedig voor hetgene wat jij ermee gaat doen.
Kan wel op de 1e genoemde lappie, maar renderen gaat langer duren dan nodig. 2e lappie is dan wel iets sneller, maar maakt niet veel verschil.
Kijk eens naar wat eenvoudigere editors die minder belastend zijn als die van Adobe.
Mooie freeware is bijvoorbeeld Openshot, filmora en videopad, deze kunnen allen datgene wat jij wilt in de basis.

Ik merk zelf mijn i7 3e gen en 16GB desktop al af en toe wat hakkelt met de meest uitgebreide powerdirector.
Deze wordt binnenkort vervangen voor een i9 11900 met 32GB.
 
Oke duidelijk thanks voor de update! Zou je wel aanraden om de RAM aan te passen van 8GB?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Indien mogelijk min 16gb.
Heb niet gekeken of dat mogelijk is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan