Ingevoegd object (excell) opent ineens in apart / nieuw venster.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Belker

Gebruiker
Lid geworden
4 nov 2010
Berichten
7
Ik gebruik in access (office 365) een ingevoegd excell bestand.
Tot voor kort (vorige week) kon ik dit bestand, gewoon in de formulierweergave, openen en bewerken.
Als ik het excell bestand nu open wordt deze ineens in een nieuw (apart) venster geopend.
Dit maakt de bewerking een stuk lastiger.
Kan ik dit uitschakelen ?
Alvast bedankt voor de reacties.
Belker.
 
Is er iets veranderd aan je systeem? Update bijvoorbeeld? Is er iets veranderd aan je instellingen? Aan de database instellingen? Aan het formulier? Dingen gebeuren op een computer zelden uit zichzelf :).
 
Is er iets veranderd aan je systeem? Update bijvoorbeeld? Is er iets veranderd aan je instellingen? Aan de database instellingen? Aan het formulier? Dingen gebeuren op een computer zelden uit zichzelf :).

Goedemorgen,
Er is totaal niets aan de instellingen van access veranderd. De gebruikelijke windows / MW updates zijn geinstalleerd maar volgens mij recent geen Office 365 update.
Weet niet of het er mee te maken kan hebben maar op een laptop waarop access ook gebruikt wordt is recent windows 11 geinstalleerd.
 
Gelieve niet nodeloos te quoten; mijn bericht staat er prima leesbaar boven. Word je db op die andere laptop gebruikt? Want dan is er dus wél iets gewijzigd.
 
Sorry hoor,
De DB wordt inderdaad ook op die andere laptop (met Windows 11) gebruikt.
Het euvel doet zich voor op de betreffende laptop maar ook op mn PC die nog op Windows 10 draait.
 
Dan wordt wellicht het woordje 'recent' interessant: is die update dan toevallig gebeurt vlak voordat het verschijnsel zich de eerste keer openbaarde? (beetje bijbelse omschrijving ;))
 
Het zou inderdaad heel goed kunnen dat e.e.a. met elkaar te maken heeft. Windows 11 op de laptop is eind oktober geïnstalleerd en het euvel met het openen van het excell bestand in een nieuw venster (pop-up) deed zich ook eind oktober voor het eerst voor. Had hier nog geen verband tussen gelegd.
 
Ik zou het ook niet op het eerste gezicht verwachten, maar het zou dus daar mee te maken kunnen hebben. Al zit ik niet diep genoeg in de API's om daar wat zinnigs over te kunnen zeggen. Overigens snap ik je werkwijze niet helemaal; waarom zou je een Excel object in Access in een formulier willen bewerken? Lijkt mij vrééééselijk onhandig. Ofwel je hebt een koppeling met een Excel bestand waarvan je de inhoud bewerkt op een formulier, ofwel je opent het bestand vanuit Access in Excel, en bewerkt het daar. Veel betere smaken kan ik niet bedenken. En bestanden binnen​ Access opslaan? Brrrrr.
 
Als je Office 365 gebruikt, kan het zijn dat Excel gewoon in de online versie opent. daar worden alle wijzigingen bijgehouden en automatisch opgeslagen. Je hebt dan ook enigszins andere werkbalken, dat kan je eventueel eens checken. Dat is ook voor onze gebruikers de standaard manier waarop hun bestanden geopend worden. Het maakt dan niet uit van waaruit Excel geopend wordt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan