Mini dv bandjes niet in te lezen op andere video camera's

Status
Niet open voor verdere reacties.

Leoke61

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 okt 2021
Berichten
3
In ben in bezit van van 2 Mini DV camera's namelijk Sony DCR-TRVE en Sony Handycam DCR PC120E.
Ik moet regelmatig voor een kennis MIni DV bandjes inlezen en bewerken op mijn computer.

Zijn camera is een Sony HV Legria HV40 type.

Maar al enige tijd heb ik een probleem dat ik met mijn 2 bovenstaande camera's die bandjes niet meer kan inlezen.
Als ik zijn Mini DV bandjes in mijn camera's steek en wil inlezen blijft alles blauw op en komt er geen geluid uit.
Ik heb ook al op alle camera's de instellingen bekeken maar hier kan ik nergens een oplossing vinden.
Nochtans zijn de bandjes van het merk Sony.

Wie kan er mij helpen en wie heeft misschien nog zo'n gelijkaardig probleem gehad?
 
Laatst bewerkt:
Het probleem is blijkbaar nog niet opgelost.
Ik heb een reinigingscassette aangekocht, maar het helpt niet.
 
Hallo

Reinigingscassettes zijn duur , en verslijten de koppen met ettelijke jaren.

reinig deze manueel ---> = veel grondiger , en kun je de mechaniek ook eens bekijken op slijtage ... (aandrukrollen , etc ...)

Zal hier verder niet op in gaan ,want zie dat dit topic als "opgelost" staat ...

Blijkbaar heb je dus toch ineens een niet vermelde oplossing gevonden ....

Mits ik dit nu toch al ingetypt heb , en anderen misschien wel nog iets zijn met deze info ...

Peter
 
Dit begrijp ik niet

VDk of wie ook.

Wat je zegt dat ik al een oplossing heb gevonden kan ik niet aanvaarden.
Waar haal je dit?
ik heb alleen zo'n reinigingscassette aangekocht en mijn camera's hiermee proberen te reinigen.

Kun jij mij dan uitleggen hoe je die camera's dan wel kan reinigen.

Je commentaar is dan ook zeer ongepast.

Sorry
 
Hallo

"Waar haal je dit?" ---> uit het feit dat je dit topic op opgelost hebt gezet.

"Kun jij mij dan uitleggen hoe je die camera's dan wel kan reinigen." --> kon ik en ging dit zelfs met heel veel enthousiasme doen , tot dit ....

"Je commentaar is dan ook zeer ongepast." mijn goesting temperde tot onder nul....

Peter
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan