Verticaal zoeken in meerdere kolommen

Status
Niet open voor verdere reacties.

brta

Gebruiker
Lid geworden
26 okt 2012
Berichten
8
Hallo!

ik ben bezig om het updaten van prijzen wat makkelijker te maken. Tot nu toe deed ik dat altijd handmatig met vert.zoeken, maar dat is in deze tijd met wekelijkse prijsverhogingen niet meer te doen met meer dan 60 leveranciers.
Ik vond een code op extendoffice waar ik goed mee weg kom bij leveranciers die één verkoopprijs hebben, maar nu loop ik tegen VE prijzen aan.
Ik werk nu bij leveranciers met VE prijzen met een gewone Excel formule, die een beetje lang is, maar wel werkt in ieder geval:

=IF(H118=1,VLOOKUP(B118,'Inkooplijst[50.xlsx]Sheet1'!$A:$N,14,0),IF(H118=2,VLOOKUP(B118,'Inkooplijst[50.xlsx]Sheet1'!$A:$R,18,0),IF(H118=3,VLOOKUP(B118,'Inkooplijsten[50.xlsx]Sheet1'!$A:$V,22,0))))

Wie zou mij willen helpen met bovenstaande formule te converteren naar een stukje code die wel werkt voor alle producten van die leverancier?

Alvast heel erg bedankt!

Groetjes Berta
 

Bijlagen

  • Voorbeeldbestandje.xlsm
    30,7 KB · Weergaven: 16
Sorry, dat zijn verkoop eenheden.
Dus als we er 1 kopen krijgen we prijs 1, als we er 10 kopen krijgen we prijs 2 en als we er 100 kopen krijgen we prijs 3.
 
Wij kunnen toch helemaal geen bestanden met prijzen openen.? :confused:
Zet een prijslijst van een leverancier als voorbeeld in een tweede werkblad.
 
Hierbij een voorbeeld van de prijslijst.
 

Bijlagen

  • PL Lev3.xlsx
    15,5 KB · Weergaven: 18
Excuus, ik dacht dat ik de de leverancierslijst er gewoon los aan toe kon voegen.
Hierbij de leverancierslijst en het blad prijzen berekenen in een bestandje.

Ik hoop dat u me hier mee kunt helpen.
 

Bijlagen

  • Voorbeeldbestandje1.xlsm
    38,2 KB · Weergaven: 37
Heeft iemand een idee? Of een beter alternatief wellicht?!
 
Even een oplossing met formules, waarbij AC3:AC5 de kolommen (N, R en V)(14, 18 en 22) weergeven waarin de gewenste prijzen staan.
In cel Y3 kan je het aantal wijzigen.

Greetz/Excelbat
 

Bijlagen

  • Excelbat.xlsm
    34,8 KB · Weergaven: 20
Even een oplossing met formules, waarbij AC3:AC5 de kolommen (N, R en V)(14, 18 en 22) weergeven waarin de gewenste prijzen staan.
In cel Y3 kan je het aantal wijzigen.

Greetz/Excelbat



Hoi Excelbat,

Bedankt voor uw reactie, maar ik weet eigenlijk niet wat ik kan met uw formule, wat deze doet. Ik hoef nergens aantallen in te vullen?

Ik wil graag een nieuwe inkoopprijs ophalen uit PL Lev3 (deze zit normaal niet in hetzelfde werkboek, maar is een ander bestand) op basis van bijvoorbeeld een artikelnummer of ean code. Gewoon vert.zoeken zeg maar. Maar in het geval met bulk prijzen zijn er meerdere kolommen i.p.v. één kolom.
Daarom heb ik achter de artikelen op tab Prijzen berekenen in kolom H een 1 , 2 of 3 (Kolom N,R of V van PL lev3) gezet, zodat ik weet uit welke kolom de prijzen moeten komen.

Onderstaande formule heb ik nu, en deze werkt in principe, maar ik zou deze graag in een code zien.
=IF(H118=1,VLOOKUP(B118,'Inkooplijst[50.xlsx]Sheet1'!$A:$N,14,0),IF(H118=2,VLOOKUP(B118,'Inkooplijst[50.xlsx]Sheet1'!$A:$R,18,0),IF(H118=3,VLOOKUP(B118,'Inkooplijsten[50.xlsx]Sheet1'!$A:$V,22,0))))

Ik hoop dat ik het zo duidelijk heb omschreven!

Groetjes Berta
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan