Thunderbirs heeft geen spam map op laptop, wel via webmail

Status
Niet open voor verdere reacties.

LWM

Gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2008
Berichten
969
Ik gebruik al decennia Linux Mint met Thunderbird Mail op laptops en pc. Als er een verdachte email binnenkomt verschijnt er een gele balk met daarin de melding dat de email mogelijk verdacht is. Ik kan dan kiezen of ik hem toch open of verwijder. Bij het laatste komt hij dan in mijn prullenbak terecht.
Onlangs moest ik op een andere laptop via KPN Webmail naar mijn emails. Tot mijn verbazing vond ik daar bij mijn mappen ook een map genaamd 'spam' die ik niet op mijn apparaten heb. In die map zaten ook berichten die geen spam waren en die ik dus nooit heb gezien!!!
Via Linux Mint forum toonde iemand een screenshot van zijn Thunderbird menu en hij heeft behalve Postvak In, Concepten, Verzonden, Prullenbak en Local Folders die ik ook heb, ook een map spam en een map ongewenst die ik alle twee dus niet heb.
Iemand adviseerde Thunderbird opnieuw te installeren, maar dat heb ik recent al op mijn pc gedaan na een fresh install, maar ook dan geen spam map
Een oplossing is er nog niet uitgekomen en KPN kon ook niets verklaren. Ik kan er dus niet vanuit gaan dat ik alle emails mij bereiken en dat is niet prettig. Weet iemand een oplossing?
 
In Accountinstellingen vond ik wel de optie om ongewenste berichten in een map op te slaan. Toen ik dat had aangevinkt ontstond de map 'Ongewenst'. Dus die map heb ik nu wel op mijn laptop.
Ik vind echter nergens iets om een map 'Spam' vandaan te halen. Het woord Spam komt onder accountinstellingen nergens voor.
Onder Globale enz. > 'Selectie' zie ik de optie 'Zelflerende ongewenste berichten detecteren' en die staat aangevinkt
Ook staat er de optie 'Ongewenste berichtkopregels enz.' aangevinkt. Daar achter staat als optie 'Spamassassin' ingesteld. Ik weet niet wat Spamassassin is en wat dat doet. Moet ik daar iets anders instellen om ook de map 'Spam' te voorschijn te toveren?
 
Laatst bewerkt:
Bij mij staat het zo in de instellingen (bewerken - accountinstellingen -ongewenste berichten), zie plaatje.
Als je bij doen en inhoud dan het vinkje aanzet, kan je daar dus instellen wat je wilt.
 

Bijlagen

  • Schermafdruk van 2021-11-08 11-58-11.png
    Schermafdruk van 2021-11-08 11-58-11.png
    27,7 KB · Weergaven: 12
Die optie 'spam op thuis' onder 'Anders' verschijnt bij mij niet. Ik heb alleen de opties 'Local folders', 'Prullenbak op local folders' en mijn eigen emailadres.
 
Graag een screenshot.
Ga naar je account, klik dan op Ongewenste berichten links, dan verschijnt rechts Ongewensteberichteninstellingen, ga naar beneden, daar zie je Doel en inhoud.
 
Je kunt via de rechtermuisklik op het emailadres van de spammert een filter aanmaken, wel een gewenste map kiezen waar die rommel naar toe moet, vermoed prullenbak.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan