• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Automatisch invullen bepaalde spelers met leeftijd 17 tot 24 jaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dietvorst

Gebruiker
Lid geworden
29 mei 2006
Berichten
180
Ik wil graag alle spelers van de leeftijd 17.0 jaar t/m spelers t/m 24.0 jaar in de map <23team.
Met welke formule ??
Zie bijlage . Is het een optie om de formule in de bijlage<23team te plaatsen??
Alvast bedankt .
 

Bijlagen

  • vraag <23team.xlsx
    11,9 KB · Weergaven: 19
Zet een filter op Kolom K.
 
Ik heb op het leden blad de formule voor het uitrekenen van de leeftijd aangepast anders kreeg ik de formules op het andere blad niet werkend.
De lege cellen automatisch laten verbergen als je dat wil kan ik niet. Daar moet een andere knappe kop zich over buigen.

Je schrijft trouwens in de titel tot 24 jaar en in je tekst t/m 24 jaar. Ik heb het nu t/m 24 jaar gemaakt.
 

Bijlagen

  • vraag _23team.xlsx
    15,4 KB · Weergaven: 26
Laatst bewerkt:
@rsk
Zeker een formule alleen voor 365?
 
Ik heb op het leden blad de formule voor het uitrekenen van de leeftijd aangepast anders kreeg ik de formules op het andere blad niet werkend.
De lege cellen automatisch laten verbergen als je dat wil kan ik niet. Daar moet een andere knappe kop zich over buigen.

Je schrijft trouwens in de titel tot 24 jaar en in je tekst t/m 24 jaar. Ik heb het nu t/m 24 jaar gemaakt.

Top THX
 
@senso
wat bedoel je?
Ik werk met de geïnstalleerde excel 2019
 
Ik download jouw bestand en krijg op blad <23team niets anders dan in Kolom C, D, E, en F #NAAM, #NAAM, #NAAM, en nog eens #NAAM. Maar 2019 staat toch gelijk aan 365? Ik werk met 2007 H&S.
Dus dan denk ik die formule werkt niet in de versie 2007.
 
voor een oudere versie met matrixformules
 

Bijlagen

  • vraag _23team (1).xlsx
    25 KB · Weergaven: 17
Geen idee. Daar heb ik geen kaas van gegeten.
 
Bedankt Cow18.:thumb:
 
Formule resultaat foutmelding

De formule in de bijlage (sheet <23team) geeft een foutmelding .
Graag spelers vanaf 17 jaar t/m 23 jaar .
Wat is er mis ??
 

Bijlagen

  • Virtusledenduplo.xlsx
    26 KB · Weergaven: 21
Laatst bewerkt:
Ik heb een paar dingen geprobeerd en zie het volgende.

1. Ik had op het tabblad de formule veranderd om de leeftijd uit te rekenen en die heb je weer terug veranderd naar wat je eerst had.
2. De cel eigenschappen had aantal cijfers na de komma had ik op nul gezet v.w. dat anders de formule's op het tabblad <23team niet werken.

Op het tabblad <23team zie ik op andere formules staan dan ik eerst erin had gezet. Dit voorbeeld is b.v. uit D2

Mijn formule:
=ALS.VOORWAARDEN(Leden!K2=17;Leden!E2;Leden!K2=18;Leden!E2;Leden!K2=19;Leden!E2;Leden!K2=20;Leden!E2; Leden!K2=21;Leden!E2;Leden!K2=22;Leden!E2;Leden!K2=23;Leden!E2;Leden!K2=24;Leden!E2;Leden!K2>24;"";Leden!K2<17;"")

Jouw formule:
=ALS.VOORWAARDEN(Leden!K2=17;Leden!K2;Leden!K2=18;Leden!K2;Leden!K2=19;Leden!K2;Leden!K2=20;Leden!K2; Leden!K2=21;Leden!K2;Leden!K2=22;Leden!K2;Leden!K2=23;Leden!K2;Leden!K2>23;"";Leden!K2<17;"")
 
Dat krijg je als je het toch weer anders gaat doen en niet de gevraagde formules/adviezen overneemt. Ook is het telkens openen van een nieuwe topic over hetzelfde onderwerp niet gewenst, verwarrend en dan krijg je dit soort zaken. Je werkt door in één topic en met één document. Dan is het overzichtelijk te houden.
 
in de vorige vraag had ik een matrixformule als oplossing voorgesteld.
Die moet je afsluiten met een SHIFT+CTRL+Enter ipv. de klassieke enter.
Die is iets geschikter dan zo'n reeks van voorwaarden.
 
Deze voor de leden onder 23 jaar?
Code:
=FILTER(Leden!C2:C8;Leden!K2:K8<23;"")
 
Is er een formule die exact reageert op de leeftijden zoals bv 17.2 ???

Zie bijlage <23team.
 

Bijlagen

  • Virtusledenduplo.xlsx
    26 KB · Weergaven: 8
De twee topics samengevoegd tot een topic.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan