Subgegevensblad Invoegen

Status
Niet open voor verdere reacties.

ReijerdH

Gebruiker
Lid geworden
1 apr 2010
Berichten
93
Goedenavond,

Ik ben bezig met het maken van een database voor de muziekvereniging. Na een aanpassing in de relaties van de tabellen kreeg ik in de tabel Album toe ik op het plusje klikte de melding subgegevensblad invoegen. Door mijn beperkte kennis heb ik geen flauw idee wat ik hier moet invullen. Wil iemand mij hier mee verder helpen zodat ik zelf ook weer verder kan met de database.

Alvast bedankt,

Reijer
 

Bijlagen

  • Relaties Database.jpg
    Relaties Database.jpg
    102,2 KB · Weergaven: 23
  • Album.jpg
    Album.jpg
    123,5 KB · Weergaven: 22
  • Album.rar
    60,8 KB · Weergaven: 17
Best niets vanaan trekken. Gegevens vul je niet rechtstreeks in een tabel in, maar in een formulier, gebaseerd op een tabel.
Als je één op veel relatie hebt, zoals er verschillende in je database zijn, dan wordt automatisch een subsheet ingevoegd waarmee je de gegevens van de tabel aan de veelkant kan aanvullen. Dit maakt de applicatie echter nodeloos traag en inefficiënt. Je kan dit uitschakelen via de menu: Home -> Records -More.

Beter om een formulier met subformulier te maken om die gegevens in te vullen.
 

Bijlagen

  • remove_subsheet.jpg
    remove_subsheet.jpg
    93,3 KB · Weergaven: 17
Dank je wel Noella. Ik heb gedaan wat je zei alleen verdwijnt de plus voor het veld hiermee niet.

Groeten,

Reijer
 
Raar, ik heb het net nog eens uitgeprobeerd: tabel openen in datasheet weergave, in de home tab, menu groep Records op More klikken en daar de Optie Subdatasheet kiezen en op remove kliken. Het sub datasheet verdween onmiddellijk. Ik werk met 365, in een andere versie kan het dat de knoppen ergens anders te vinden zijn. Anders moet je eens een gezipte versie van je database plaatsen, dan kunnen we dat bekijken.
 
Noella goedemorgen,

In het 1e bericht staat een gezipte versie van de database, ik gebruik Access 2019. Ik heb precies gedaan zoals je het hebt gezegd. Tabel openen, op meer klikken en dan op subgegevensblad verwijderen. Het kan zijn dat het niet wordt verwijderd omdat ik het subgegevensblad niet heb aangemaakt omdat ik niet wist wat ik in moest vullen.

Groeten en een fijn weekend.

Reijer
 
Hoi, ik heb in je voorbeeld hetzelfde gedaan en inderdaad de plusjes bleven visueel staan. Maar als ik dan de tabel sloot, werd gevraagd als ik de wijziging wou opslaan. Ik heb op YES geklikt, en toen ik daarna de tabel weer opende waren de plusjes weg. Ik vermoed dat het te maken heeft met het feit dat deze tabel je hoofdtabel is met veel relaties naar andere tabellen (zeker niet slecht gedaan :D).
Hopelijk werkt dit ook bij jou.
 
Ik ga het zo even uitproberen. Ik vul nu alles nog In de tabellen in omdat ik niet goed weet hoe ik een samengesteld formulier moet maken zodat ik de onderlinge tabellen kan invullen. Dat is iets wat ik lastig vind.
 
Ik heb nu inderdaad de + er niet meer bij staan toen ik de wijziging heb opgeslagen. Bedankt voor de hulp
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan