niet alle netwerkverbindingen kunnen hersteld worden

Status
Niet open voor verdere reacties.

KimBE

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2015
Berichten
161
hallo,

Ik heb in mijn win10 een netwerkschijf aangemaakt naar mijn NAS.
Deze werkt maar als ik de PC opstart krijg ik steeds de melding "niet alle netwerkverbindingen kunnen hersteld worden" en staat de schijf in het rood.
Als ik ze aanklik wordt ze wel beschikbaar.
Aangezien ik ze gebruik om automatisch een back-up te maken kan de back-up software niet automatisch verbinden met de schijf voor ik ze aanklik.
Iemand een idee hoe dit op te lossen ?
 
Heb je bij het aanmaken wel gekozen voor een automatische connectie?
Het kan ook zijn dat je pc in verhouding te snel opstart en dat daarna de verbinding niet meer tot stand komt terwijl het wel (handmatig) werkt want dat schrijf je, de verbinding op zelf is dus geen probleem.
 
Laatst bewerkt:
"opnieuw verbinding maken bij aanmelden" staat aangevinkt.
de schijf is toegankelijk nadat ik ze even heb aangeklikt/geopend, voor andere programma's blijft ze tot dan onbereikbaar.
 
Ik had hetzelfde probleem in Windows 10.
Mijn workaround was de netwerkschijf te koppelen middels de NET USE opdracht in een batch bestand:
https://www.pcactive.nl/tips_trucs/3239-tip-net-use-even-anders

Plaats dan dat batch bestand in de user startup folder:
Code:
C:\Users\KimBE\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Startup
 
Bekende bug in Windows (al een jaar of 15). Onderliggend probleem is een timing issue. De netwerkschijf wordt al gekoppeld voordat de netwerkstack volledig is geladen en gestart. Daardoor krijg je een rood kruis te zien. Zoals je zegt werkt de schijf wel gewoon na aanklikken. Helaas zal alle software die eerste de status van een schijf checkt dus een foutmelding geven.

Enige workaround is die die Edmoor al aangaf.
 
Ik had hetzelfde probleem in Windows 10.
Mijn workaround was de netwerkschijf te koppelen middels de NET USE opdracht in een batch bestand:
https://www.pcactive.nl/tips_trucs/3239-tip-net-use-even-anders

Plaats dan dat batch bestand in de user startup folder:
Code:
C:\Users\KimBE\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Startup

Zou je me even kunnen helpen met wat er in het batch bestand moet staan want het lijkt me niet te lukken.
momenteel hek ik (net use Z: ”\\NASC27709\Backup\”)
In verkenneer wordt de verbinding weergegeven als : Winfakt (\\NASC27709\Backup) (Z: )
 
De dubbele quotes zijn niet de juiste.
Maak er eens dit van in het bat bestand:
Code:
NET USE Z: /DELETE
NET USE Z: "\\NASC27709\Backup"
Laat anders even weten welke foutmelding je krijgt.
 
Laatst bewerkt:
Dan kan natuurlijk als de opgegeven locatie echt niet beschikbaar is.

Zet even Pause onderin dat batch bestandje en voer hem met de hand uit.
Dan kan je zien of het goed gaat.
 
als ik opstart zonder het bat bestand werkt de verbinding.
als ik opstart met het bat bestand wordt de verbinding verwijderd en is ze dus niet bereikbaar.
 
Nou snap ik je niet meer.
De verbinding werkte toch niet?
 
sorry voor de verwarring.
ik heb een netwerk verbinding gemaakt met mijn NAS (z:)
als ik de PC opstart staat hier een rood kruis door waardoor mijn app de verbinding niet kan gebruiken.
als ik de verbinding even aanklik gaat ze in het groen en kan ze gebruikt worden.
als ik het bat bestand mee laat opstarten met de PC wordt de netwerkverbinding verwijderd, ze staat nog wel in verkenner maar als ik ze aanklik zegt hij dat ze niet beschikbaar of verwijderd is.
start ik de PC terug op dan is ze inderdaad weg uit verkenner en is er geen netwerk verbinding (z:) meer.
als ik het bat bestand manueel opstart wordt de netwerkverbinding ook verwijderd.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dan laat je die delete opdracht toch weg?
 
Ik heb nu enkel
Code:
NET USE Z: "\\NASC27709\Backup\Winfakt\"
in het bat bestand staan.
Telkens ik de pc opstart krijg ik de vraag om de verbinding te overschrijven.
Als ik JA kies wordt de verbinding verwijderd, kies ik nee gebeurt er niets en blijft de verbinding rood tot ik ze aanklik.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan