Formulier met subformulier maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

ReijerdH

Gebruiker
Lid geworden
1 apr 2010
Berichten
93
Goedemiddag,

Inmiddels ben ik weer een hele stap verder maar loop tegen het volgende probleem aan. De enkelvoudige invul formulieren heb ik erbij gemaakt. Nu wil ik graag een formulier maken zodat ik per album de liedjes, componist en arrangeur kan invullen in een formulier. Wat ik ook heb geprobeerd het gaat telkens mis. Zou iemand mij hierbij willen helpen zodat ik verder kan met mijn database. Ik heb in een zipbestand de database toegevoegd.

Alvast bedankt

Met vriendelijke groet,

Reijer
 

Bijlagen

  • Album.rar
    87,5 KB · Weergaven: 17
Bijgevoegd vind je de applicatie met een extra formulier frmAlbum en een subformulier fsfrAlbumLiedjes. O te zien hoe het werkt: open het formulier/subformulier in de ontwerpweergave en kijk naar de eigenschappen.
Trouwens, best ook in je formuliernamen geen spaties en leestekens gebruiken zoals je in je queries en tabellen hebt gedaan.

succes en veel plezier,
Noëlla
 

Bijlagen

  • Album.zip
    216,2 KB · Weergaven: 22
Ik heb eindelijk tijd gehad om je oplossing door te nemen. Wat ik ervan begrijp is dat je 2 formulieren hebt gemaakt en het 2e formulier in het 1e hebt geplaatst. Wat ik niet begrijp is hoe de beide formulieren met elkaar communiceren. Je hebt in het 2e formulier 2 ID velden toegevoegd (met rode letters bovenin het 2e formulier) maar hoe beide formulieren met elkaar communiceren is mij onduidelijk. Mocht je zin en tijd hebben om het mij uit te leggen mag dit ook in een privé bericht.

Bedankt en groeten,

Reijer
 
de koppeling wordt gemaakt in het eigenschappenvenster van de subform control:

meer uitleg: zie privé bericht
 

Bijlagen

  • KoppelingHoofdSub.JPG
    KoppelingHoofdSub.JPG
    108,6 KB · Weergaven: 32
Dank je wel voor de verduidelijking, nu begrijp ik het een stukje beter.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan