2TB nieuwe harde schijf wordt niet herkend ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

karine

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 feb 2001
Berichten
3.606
Mijn data schijf van 2TB is stuk gegaan in mijn pc.
Ik heb vandaag een nieuwe schijf gekocht en in de plaats gezet maar deze wordt in Windows helemaal niet gezien.

Heeft iemand een idee hoe ik deze tevoorschijn kan laten komen ?

P.S : in schijfbeheer van Windows dus ook niet zichtbaar.
 
En in het BIOS/UEFI?
 
Pc nog eens herstart en zie ze nu in schijfbeheer staan.
Er werd ook gevraagd om ze te formateren en dat is nu al aan half uurtje bezig.
Benieuwd of het goed gaat komen .
 

Bijlagen

  • ddd.jpg
    ddd.jpg
    183,4 KB · Weergaven: 39
Ik weet niet wat je aan het doen bent want de indeling is nu "RAW" en niet NTFS en je dient de partitie te verwijderen en een nieuwe NTFS aan te maken.

En virtuele schijven?

Vermoedelijk maak je gebruik van snel starten?
 
Ziet er niet netjes uit.Bekijk bijlage 360719

Ook in schijfbeheer kan ik de partitie niet verwijderen : telkens de melding , de aanvraag is mislukt door een onherstelbare hardwarefout.
 
Laatst bewerkt:
Open een commandprompt als administrator en type: Diskpart [enter]
In dat programma type je: list disk [enter] en selecteer jouw disk door: select (drivenummer) [enter] te geven. Het drivenummer staat voor de 2TB schijf, heb je er meerdere dan moet je goed opletten dat je de juiste selecteert.

Heb je dit gedaan type dan: clean [enter] en sluit diskpart af via: Exit [enter]

Kijk daarna of je de schijf in schijfconfiguratie ziet staan om er een partitie op te zetten.
 
Ik heb het met diskpart gedaan en de schijf is nu aan het formateren in schijfbeheer.
Is nu een half uur bezig en 3% gedaan.

Is het normaal dat een nieuwe harde schijf zo vele uren tot een hele nacht moet formateren ?
 
Als je niet hebt gekozen voor snelformatteren (in diskpart is dat met de optie (quick) bij formatteren dan kan dat bij zo'n schijf zeker lang duren ja. Ditzelfde geldt voor formatteren bij schijfbeheer, dan kun je snelformatteren aanvinken. Twijfel je aan de conditie van de schijf dan kan langzaam formatteren een goede keuze zijn, bad sectors worden dan automatisch gevonden en gemarkeerd.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb in schijfbeheer quick format gedaan.
Intussen 4% wat me toch niet normaal lijkt.

Weet jij een progje om te controleren of de schijf nog ok is anders gaat ze terug ?
 
Welk merk en model heb je?
 
Als eerste opmerking: Waarom geen ssd?
Het is hier al aangedragen, zou de kabel of de poort niet meer in orde zijn? Misschien is er zelfs een los contact in de voedingaansluiting.

Dus stop de sata kabel eens in een ander slot op het moederbord. Eventueel zelfs met een andere kabel.

Dan zou je de schijf nog even op een usb poort kunnen aansluiten. Waarschijnlijk heb dan zoiets nodig: https://tweakers.net/pricewatch/304607/konig-usb-20-naar-ide-sata-adapter-zwart/specificaties/ Er bestaan meerdere uitvoeringen en merken. Deze heb ik en heeft me vaker al prima geholpen. Doet hij het, dan ligt het niet aan de schijf. De kapotte schijf kun je er ook eens zo aanhangen. Wie weet doet hij het toch nog. Succes er mee.
 
De schijf formatteert, wordt dus herkent en meer actie is niet nodig.
 
Straks nog eens bekijken.
Ik heb de schijf al op een andere poort en voeding aangesloten maar ze blijft problemen geven. Ook via usb geeft problemen. Dan nog in een andere pc gestoken en ook problemen. Straks eens crystaldiskinfo proberen en EaseUS Partition Master free. Ik heb de schijf ook al getest met een tool van WD en die geeft alles ok maar formateren lukt ook niet meer.
 
Net pc herstart en de schijf is weer verdwenen.
Een raadsel.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan